باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

هدیه جالب فرمانده نظامی روس به مرد شماره یک کرملین + تصاویر

یک فرمانده ارشد نظامی روس هدیه ای جالب به "پوتین" داد.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   "الکساندر دورونیکوف" فرمانده ارشد نظامی روسی در سوریه  هدیه ای جالب به " ولادیمیر پوتین" مرد شماره یک "کرملین" داد.

این هدیه که تقدیر ملت سوریه از روس هاست، یک عکس بوده که در سوریه گرفته شده و  روی آن نوشته شده بود: " صبح به خیر روسیه. شما برادران ما هستید. از شما متشکریم." این عکس از پشت بام خانه ای در سوریه بوده است.



**احترام پوتین به نظامیان روس

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه ، همگام با ملت خود  به نظامیان روسی  احترام می گذارد و تشییع با شکوه  خلبان روسی که در نزدیک مرز ترکیه جان باخت ؛ نمونه ای از این تجلیل های با شکوه است.

رئیس جمهور روسیه از "الکساندر دورونیکوف" به عنوان یکی از نظامیان تاثیر گذار در جنگ سوریه تجلیل کرد و در مقابل این فرمانده نظامی سعی کرد رئیس جمهور کشورش را خوشحال کند و از عکسی که یک هلیکوپتر روسی از پشت بام یک خانه در سوریه که پلاکاردی بود با زبان تشکر از نظامیان روس، عکس گرفت و به "پوتین" هدیه داد.







البته این تشکر نشان می دهد که شهروندان سوری  از فدراسیون روسیه و ارشدترین مقام "کرملین" به دلیل چند ماه مبارزه سنگین، بی وقفه و مجدانه با تروریسم تکفیری تشکر می کنند و  پیام تشکر را به روس ها می فرستند.




**سوریه موافق حضور نظامی روسیه در پایگاه "حمیمیم" و "طرطوس"

پیام دیگری که تقدیر شهروند سوری از روس ها دارد این است که ملت موافق است تا پایگاه های نظامی روسی در سوریه همچون "حمیمیم" و "طرطوس" کماکان به کار خود ادامه دهند و بتوانند نقش خود را در مبارزه با تروریست ها ایفا کنند. 

پایگاه های هوایی روسیه در "لاذقیه"  و "طرطوس" یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی در سوریه به شمار می‌رود که جنگنده های روسی از آن برای ضربه زدن به مواضع داعش استفاده می‌کنند.  جنگنده های روسیه در پایگاه‌های هوایی در غرب سوریه مستقر هستند؛ در این پایگاه ها ده ها  فروند جت جنگنده و بالگرد و هواپیماهای ترابری نظامی اماده پرواز هستند. سامانه‌های موشکی پنتسیر-اس۱ (Pantsir-S1) و بوک-ام۲ای (Buk-M2E) روسیه برای حفاظت از پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه به کار گرفته شده‌اند. 


فدراسیون روسیه پایگاه نظامی طرطوس را در دهه 70 میلادی در سوریه احداث کرده و پایگاه "حمیمیم" هم از اهمیت ویژه ای برای  "کرملین" برخوردار است و لذا بعید به نظر می رسد که این دو پایگاه نظامی تخلیه شوند.

یک پیام مهم دیگر که در تشکر اخیر در یکی از خانه های شهروندان سوری از "کرملین" وجود دارد اینکه ، آن ها انتظار دارند روحیه "مسکو" در تعامل با  نظام سوریه همچنان حفظ شود و "کرملین" در کنار ملت سوریه باقی بماند . کمااینکه اخیرا "پوتین" هم متذکر شده که هرزمان نیاز به حضور نظامی باشد، ارتش روسیه  باقدرت حضور خواهد یافت.

پیام دیگری که  این تشکر می فرستد این است که ای روس ها ما همه زمان ها زحمات شما  را رصد می کردیم ؛ زمانی که در "داریا" ، "حمص" ، "حلب" ، "لاذقیه" ، "شیخ مسکین" و ... شما تروریست ها را ازبین می بردید،  ما قدردان نظامیان و جنگنده های شما بودیم.

برخی تحلیلگران غربی معتقدند که خروج نیروهای روسی از سوریه یک اقدام هوشمندانه برای حمایت از نظام سوریه بود که این حرکت در تعیین سرنوشت  این کشور نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و البته "پوتین" هم به دنبال گسترش تعامل روسیه و سوریه است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
واقعآ حکمت خداروشکر
پوتین با عمل کردن به نصیحت های مقام معظم رهبری به محبوبیت جهانی مبارزه با تروریست رسید
قراربودچی بهش چی شد...
خداروشکرکه حیله مشرکان به خودشان برگشت
اصلآفکرهم نکرده بودن که روسیه وارد عمل بهش
چندسال سرمایه گذاری حیله دشمنان باتدابیررهبری ایران خنثی شد دشمن مات مبهوت و شکست خورده موند
ماشاءالله رهبری انقلاب اسلامی ایران
اللهم عجل به القیام بقیه الله اباصالح المهدی ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
بنام خدا من به عنوان یک مسلمان ویک انسان که دراین کره خاکی زندگی میکنم .ا ز زحمات نظامیان وجنگنده های روسی بخصوص رییس جمهوری روسیه آقای ولادمیرپوتین که وآقا خدانگهدار خودش وخانواده ومردم کشورش باشد که مردانه همت کرد وبا حرامزادگان بظاهرمسلمان جنگید تابخشی ازسر زمین اسلامی سوریه ومردم ظلومش آزاد شدند وباز باید بگویم به عنوان یک ایرانی ازخودم بدم میاد اگرعید نوروز راجشن بگیرم وقتی مدافعان حرم درزیررگبارگلوله های داعش خونخواراست وآقا عیدمارو زیست که همه مسلمانان آزادانه بی آنکه دلهره داشته باشد د ر کنارخانواده زندگی کنند عید برهمه کره خاکی مبارک اما عید برمسلمانان مبارک باشد اگرچه نیمی ازملت شیعه درعربستان ودریمن زیر یوق آل سعود هستند به امیدروزی که شیعیان واهل سنت د ر کنارهم عید سال 96 راجشن بگیرند انشاءالله
آخرین اخبار