معاون سیما در پشت صحنه برنامه تحویل سال ضیا/ اجرای استندآپ کمدی ژوله/ زوج سینمایی حمیدیان و مینا ساداتی در «یک یک» + تصاویر

علی اصغر پورمحمدی معاون سیما با حضور در پشت صحنه برنامه های تحویل سال به برنامه یک یک علی ضیا هم حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «یک یک» برنامه تحویل سال شبکه یک است که با اجرای علی ضیا به روی آنتن رفت و علی ضیا با دعوت از مهمانان مختلف حال و هوای نوروزی برای مخاطبان ایجاد کرد تا از کورس رقابت با دیگر برنامه های تحویل سال جا نماند.

علی ضیا برنامه خود را با دعوت از علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون آغاز کرد. 

خوشحالم رسانه ملی سنت نوروز را زنده نگه میدارد/ وقتی ازدواج میکنید متعهد هستید
سیدعلی ضیاء مجری تلویزیون هم اکنون ویژه برنامه «یک یک» را برای تحویل سال شبکه یک سیما اجرا می کند.

در این برنامه ویدئو کلیپ «من با توام» با صدای علیرضا عصار که برای اولین بار تیتراژخوانی برای یک برنامه تلویزیونی را تجربه کرده، با نقش آفرینی رابعه مدنی روی آنتن رفت.

نخستین مهمان این برنامه به تعبیر ضیاء «بزرگ سینما و تلویزیون کشور» بود که جدا از بازی درخشان، با منش، اخلاق، رفتار و فروتنی شناخته می شود.

علی نصیریان با حضور در «یک یک» با ابراز خوشبختی از حضور در جمع مخاطبان شبکه یک، دکور برنامه را و هفت سین را زیبا و قشنگ توصیف و اظهار کرد: خدمت همه شما و همکاران گرامی و بینندگانتان سلام می کنم. ان شاالله سال نو بر مردم نازنین ایران که بزرگترین پشتوانه فرهنگ و هنر را در این مملکت دارند، مبارک باشد.

سفره هفت سین «یک یک» متعلق به تمام مردم ایران
ضیاء نیز در این باره توضیح داد که هفت سین این برنامه برای تمام کسانی چیده شده که بنا به دلایلی امسال سفره هفت سین ندارند و برنامه «یک یک» هفت سین مشترک کل مردم را چیده است.

خوشحالم رسانه ملی سنت نوروز را زنده نگه میدارد
نصیریان افزود: فرهنگ ما بسیار کهن و دیرپا است و نوروز نیز از مراسم چهارشنبه سوری آغاز می شود و تا ۱۳ نوروز ادامه دارد. پرداخت رسانه ملی به این موضوع ارزش دارد و خوشبختم که رسانه ملی هر سال این سنت را زنده نگه میدارد و آن را برگزار میکند.

شعرخوانی نصیریان در برنامه علی ضیاء
وی در پاسخ به سوال ضیاء درباره راز محبوبیتش طی این همه سال کار در عرصه هنر به خواندن بخشی از یک قصیده سروده سعدی پرداخت: سعدی درباره گذر روزگار اینطور میگوید: بس بگردید و بگردد روزگار، دل به دنیا درنبندد هوشیار، ای که دستت می‌رسد کاری بکن، پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار، اینکه در شهنامه‌هاآورده‌اند، رستم و رویینه‌تن اسفندیار، تا بدانند این خداوندان ملک، کز بسی خلقست دنیا یادگار، اینهمه رفتند و مای شوخ چشم، هیچ نگرفتیم از ایشان اعتبار، خفتگان بیچاره در خاک لحد، خفته اندر کلهٔ سر سوسمار، صورت زیبای ظاهر هیچ نیست، ای برادر سیرت زیبا بیار...

بازیگر نقش «بزرگ آقا» در سریال پرمخاطب «شهرزاد» درباره وضعیت جسمی همسرش اظهار کرد: صبح متاسفانه بیمارستان بودم و گرفتاری داشتم اما با همه این اوصاف، بنده به وعده خودم وفا کردم و اینجا پیش شما آمدم.

وقتی ازدواج میکنید متعهد هستید
وی درباره زندگی عاشقانه ای که با همسرش دارد، گفت: غیر از عشق، ازدواج تعهد است. چیزی که جوانان باید بدانند لزوم پایبندی به تعهد است. شما وقتی ازدواج میکنید متعهد هستید و باید در خوشی و خوبی و غم و شادی و سختی با هم باشید.

در ادامه برنامه آیتمی از استاد داوود رشیدی و تصاویر وی در منزل روی آنتن رفت.

آرزوی سلامتی برای مردم در هشتاد و یکمین تجربه سفره هفت سین
سپس نصیریان در این باره که چندمین سفره هفت سین را تجربه می کند، گفت: این هشتاد و یکمین سفره هفت سینی است که تجربه میکنم.

وی درباره دعایی که برای مردم می کند، بیان کرد: دعا در هر وقتی و هر سنی اقتضایی دارد. فکر میکنم آرزوی سلامتی بالاترین چیز است.
بازیگر «کمال الملک» همچنین درباره سالهای دور و آغاز کار در عرصه هنر نیز گفت: کار من بیشتر کارگردانی تئاتر و بازیگری بود و سال ۴۸ وارد کارهای سینمایی شدم. قبل از آن در تلویزیون بودم و سال ۳۸ که بخش خصوصی تلویزیون راه اندازی کرد آنجا تئاترهای تلویزیونی داشتیم. متن خوب آن زمان کم بود و من خودم گاهی برای نمایشهایم دست به قلم می شدم.

زندگی فقط ازدواج و طلاق نیست
نصیریان درباره متن های فعلی اظهار کرد: اکنون خیلی پیشرفت کرده ایم اما کامل نبستیم. برخی از مضامین سریالهای تلویزیون تکراری است و زندگی فقط ازدواج و طلاق نیست. باید به مسایل دیگر هم پرداخت و دید درد مردم چیست تا آنها را مطرح کنیم. باید ما ارتباطمان را با مردم مستحکم تر کنیم و حرف دل آنها را منتقل کنیم. اینگونه موفق خواهیم بود.

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در پایان ضمن این توصیه به جوانان که با ازدواج، مسئولیت پذیری شان را نیز افزایش دهند، تأکید کرد زندگی با عشق کافی نیست و باید متعهد بود.

امیرمهدی ژوله و محمد بحرانی صداپیشه جناب خان از دیگر مهمانان برنامه علی ضیا بودند. ژوله در این برنامه استندآپ کمدی زنده اجرا کرد تا باز هم لبخند را برای لبان تماشاگران بنشاند.

علی اصغر پورمحمدی معاون سیما با حضور در پشت صحنه برنامه های تحویل سال سری هم به برنامه «یک یک» علی ضیا زد تا در این برنامه هم حضور پیدا کند.

ضیا دیگر بخش برنامه خود را به مرحوم هادی نوروزی بازیکن پرسپولیس اختصاص داد و با دعوت از خانواده آن مرحوم و محسن بنگر یادی کرد از بازیکن پرسپولیس.

همچنین عموهای فیتیله ای ها همراه با خانواده هایشان، پرویز مظلومی و امیر قلعه نوعی در بخش های دیگر به برنامه اضافه شدند.

عموهای فیتیله ای:از 17 سالگی تاکنون که 46 ساله ایم برنامه اجرا کرده ایم/ برنامه جدیدمان برای خانواده ها است
علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی معروف به عموهای فیتیله ای از مهمانان ویژه این برنامه بودند.

فروتن در این برنامه گفت: ما 17 ساله بودیم که اولین برنامه مان را اجرا کردیم و هم اکنون 46 سالمان است و برنامه اجرا میکنیم.
 
مسلمی نیز بیان کرد: سعید نیک پور اولین تهیه کننده ما بود و علیرضا خمسه هم کارگردانمان بود.

وی درباره بازگشت دوباره فیتیله ای ها به آنتن توضیح داد: طی صحبتی که با آقای شریعت پناهی مدیر شبکه یک داشتیم، ایشان حمایت ویژه ای از ما کردند که باعث شد برنامه روی آنتن بیاید. این برنامه هر شب ساعت 23:30 پخش می شود و تکرار آن فردا صبح ساعت 11:30 است.

این برنامه ساز یادآور شد: نگاه ما این بود که کار برای خانواده ها باشد. تا به امروز بچه ها با ما زندگی کرده اند و دوست نداشتیم در این کار بچه ها را کنار بگذاریم، بنابراین به یک فرمی رسیدیم که بچه ها کنار ما باشند. این کار 17 روزه به صورت شبانه روزی و 24 ساعته کار شد و تمام تیم 170، 180 نفره ما شبانه روز کار کرده بودند. علیرضا آقایی تهیه کننده کار هم زحمت زیادی کشید.

وی در پاسخ به ضیاء درباره ویژگی های این برنامه تأکید کرد: 20 نفر از بازیگران تئاتر مهمان ما در این برنامه هستند. مسابقه ای با اجرای مریم وطن پور داریم و سعی کرده ایم آیتم های رنگارنگی برای مخاطبان داشته باشیم. ویژه برنامه ای هم برای روز مادر داریم.

در ادامه فیتیله ای ها به درخواست ضیاء با هم به خواندن یک ترانه روی آنتن پرداختند.

فروتن نیز در سخنانی به عنوان دعای نوروزی گفت: امیدوارم در سال 95 هیچ کشوری در جنگ نباشد و هیچ کودکی در ساحل پیدا نشود.

ضیا نیز اظهار کرد: آنچه به عنوان اسلام از طرف داعش نشان داده می شود قطعا اسلام نیست. ای کاش وزیر امور خارجه و سخنگوهای این وزارتخانه اعلام کنند که چنین حرکت هایی هیچ شباهتی به اسلام ندارد.

گلی نیز در پایان این گفتگو یادی از شهدای مدافع حرم کرد و گفت: مدافعان حرم با خلوص کامل این کار را انجام می دهند و عزیزانی که احساس میکنند این افراد پول های کلان می گیرند اصلا اینگونه نیست. بلکه آنها صاقانه و قلبی جلو می روند تا اینگونه اتفاقات در کشور ما نیفتد.

کارگردان «ایستاده در غبار»:استراتژی مان طرح صریح و بی پرده مسائل درباره حاج احمد متوسلیان بود
محمدحسین مهدویان کارگردان «ایستاده در غبار» بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در بخشی از این برنامه مهمان علی ضیاء شد.

وی پس از نمایش تصاویری از پشت صحنه این فیلم که برای اولین بار روی آنتن می رفت، در سخنانی درباره تاثیر سریال «آخرین روزهای زمستان» گفت: پدری برایم درباره تاثیر این سریال بر فرزندش سخن می گفت و اینکه سریال اعتقادات او را تغییر داده بود. گرچه در قسمت های اول علاقه ای به تماشای کار ما نداشته اما از هفته های بعد علاقمند شده و سریال را نگاه کرده و آنقدر تحت تاثیر شخصیت شهید حسن باقری قرار گرفته که عکس ایشان را روی دیوار اتاقش نصب کرده است.

وی افزود: جالب اینکه این پسر یک راننده تاکسی بود و زمانی اتفاقی مهدی زمین پرداز (بازیگر نقش حسن باقری) را سوار کرده بوده و تا او را به مقصد اصلی نرسانده راضی نشده است. پدرش میگفت که «آخرین روزهای زمستان» اتفاق بزرگی را در زندگی این جوان رقم زده است.

کارگردان «ایستاده در غبار» درباره بازخوردهای این فیلم نیز گفت: برخورد مخاطبان با فیلم خیلی خوب بود و غیر از جوایزی که هیات داوران به ما دادند، یکی از اتفاقات خوب این فیلم که ویژگی های خاصی دارد، این بود که جزو برگزیده های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و امیدوارم در اکران عمومی در اردیبهشت ماه نیز از آن استقبال شود.

مهدویان در پاسخ به ضیاء درباره واکنش خانواده شهید متوسلیان به فیلم تصریح کرد: بخش هایی در فیلم درباره مسائل خانوادگی حاج احمد متوسلیان است. استراتژی ما این بود که مسائل را صریح و بی پرده درباره متوسلیان مطرح کنیم اما خانواده ایشان صلاح دیدند برخی از این بخشها در فیلم نباشد.

وی در این باره که چطور با وجود دهه شصتی بودن، اینقدر خوب درباره جنگ فیلم میسازد، بیان کرد: مواجهه من با جنگ مثل یک پدیده تاریخی است. چگونه است که درباره 700 سال پیش فیلم ساخته می شود؟ کارگردانانی چون حاتمی کیا و ملاقلی پور به جنگ مثل یک پدیده اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد می پرداختند اما ما چاره ای نداریم جز اینکه با پژوهش و تحقیق فیلم بسازیم. 

 قلعه نویی: باید نوکری اهل بیت را بکنیم/ نماز جماعت بعد از قهرمانی پیام داشت
امیر قلعه نویی سرمربی تیم تراکتور سازی تبریز در سخنانی بیان کرد: من 12 سال معاون ورزشی شهرداری منطقه 16 بودم. بچه نازی آباد ام و به آن افتخار میکنم. این محله روی اصول شهرسازی ساخته شده است و بیش از 200 میدان دارد. نازی آباد قهرمان های زیادی در رشته های مختلف دارد و همه جایش قشنگ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مینیسک هر دو پایم و رباط پایم را عمل کردم و سلامتی ام یک چیز خدایی بود و لطف خدا و اهل بیت. 

این سرمربی تراکتورسازی درباره اسم کامل خود نیز اظهار کرد: اسم اصلی من امیراردشیر است. ما سه برادریم. برادر بزرگ تر داریوش نام دارد و او را احمد صدا میزنیم. اسم برادر دیگرم بابک است و عباس صدایش می کنیم. پدرم به اسم های اصیل ایرانی علاقه داشت اما سنت ها را هم حفظ می کرد و دو نام برای هر کداممان انتخاب کرد.

قلعه نویی همچنین درباره چند قهرمانی که در تیم هایش داشته، سخن گفته و در پاسخ به ضیاء درباره اعتقادات مذهبی اش گفت: ما قبل از انقلاب زمینی روبروی خانه مان داشتیم. برادر بزرگترم همان موقع هیات درست کردم که مدتی تعطیل بود و سال 62 که من 20 ساله بودم دوباره تاسیس شد. ما به عشق اهل بیت آنجا بودیم و کاری به سیاست نداشتیم. ما باید نوکری اهل بیت را بکنیم.

وی در پاسخ به ضیاء درباره خواندن نماز جماعت پس از قهرمانی تصریخ کرد: درباره نماز این را کمتر جایی گفته ام. 85 که قهرمان شدیم نذرمان نماز بود. برخی به من تیکه می انداختند که به آنها گفتم این نماز پیام داشت و این یعنی که قهرمان های ما در اوج قهرمانی بندگی خدا را می کنند. این یک پیام برای جوان ها است. 

قلعه نویی به عنوان دعای سال تحویل گفت: دعایم سلامتی و ظهور آقا است و ان شاءالله حضرت زهرا (س) مشکلات همه جوانان ما را برطرف کند. ان شاالله مشکلات اقتصادی جوان ها برطرف شود و آسیب پذیری کمتر شود. برنامه تان بسیار خوب و دکورتان عالی است.

وی در پایان از همسرش به عنوان یک رفیق یاد کرد و از او بابت فشارهای زندگی و همراهی او در این فشارها تشکر کرد.

از  دیگر مهمانانی که در این برنامه حضور  پیدا کردند می‌توان به سام درخشانی همراه با همسرش و بابک حمیدیان و مینا ساداتی اشاره کرد.

حمیدیان :ازدواج من و ساداتی بین شلوغی های تهران و بحرانهای مردم اتفاق ویژه ای نیست
یکی از برگ برنده های این برنامه حضور بابک حمیدیان به همراه همسرش مینا ساداتی که اینگونه خبر ازدواجشان را به صورت رسمی اعلام می کردند بود.

حمیدیان در این برنامه در گفتگو با ضیاء بیان کرد: اکنون هیجان زده ام. وقتی آدم جزو مهمان های آخر یک برنامه با این کیفیت و تنوع مهمان است نمی داند به چه کسی سلام بدهد و چه کسی را از لیست جا بیندازد.

وی با بیان اینکه سومین بار است در برنامه های ضیاء حضور پیدا می کند درباره ماجرای ازدواج خود با ساداتی اظهار کرد: سونامی دنیای مجازی خوشبختانه یا متاسفانه انسان را می برد. واقعیت این است که اتفاقی که برای من و خانم ساداتی افتاده در شلوغی های تهران و بحران هایی که مردم سرزمین دارند اتفاق ویژه ای نیست. بلکه یک اتفاق آرام در کنار حوادث دیگر است.

ایفاگر شخصیت اصلی سریال «بیمار استاندارد» تأکید کرد: قرار نیست به مردم بگوییم ما تفاوتهایی با شما داریم و ما همواره از این ماجرا فرار کردیم. اما همانطور که اشاره کردم سیل دنیای مجازی انسان را می برد و ما نفهمیدم چگونه شد که دنیای مجازی از خبر ازدواج ما پر شد.

حمیدیان ادامه داد: حتی همانطور که متوجه شده اید عکسی از آن لحظه باشکوه نیست. من و مینا برای فیلم «هیهات» به کارگردانی هادی مقدم دوست به کربلا مشرف شدیم و در خبرهایی که از ازدواجمان منتشر شد، معمولا از عکس ما در کربلا استفاده کرده اند. ما فکر نمی کردیم بین خبرهای محسن و سام و بنیامین، خبر ازدواج ما هم مهم باشد.

ساداتی نیز ضمن خسته نباشید به عوامل پشت صحنه برنامه، از اینکه پیش از حضور در «یک یک» به تماشای آن نشسته بودند سخن گفت و افزود: ما نمیخواستیم درباره این جریان حرف بزنیم و فکر میکردیم قرار نیست زندگی خصوصی مان رسانه ای شود. اما دیگر این موضوع دست ما نبود.

حمیدیان نیز درباره فضای سریال «بیمار استاندارد» توضیح داد و ترکیب سعید آقاخانی با بهرام توکلی را به شکل گرفتن یک سریال با حال و هوای طنز فانتزی منجر دانست که البته شباهتی به جنس طنزهایی که با بازی امثال حمید لولایی از تلویزیون پخش می شود ندارد.

وی همچنین در پایان حرفهایش آرزو کرد در سال جدید مردم برای یک ربع هم که شده به زندگی هم کار نداشته باشند!

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از  محیط زیست از دیگر مهمانان برنامه یک یک بود و علی ضیا یک تماس تلفنی هم با علی اکبر صالحی برقرار کرد.

ابتکار در این برنامه گفت: بعد از ماه‌ها تلاش همین چند ساعت پیش در کنگره‌ای در پایتخت پرو، تالاب هامون در سیستان و بلوچستان به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره ثبت جهانی شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار