آرزو دارم کسانی که استعداد و توانایی کارهای ادبی به خاطر مشکلات مالی سراغ کارهایی که در شأن آنها نیست نروند.

مجید محبوبی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بدترین و بهترین اتفاقی که در سال 94 برایش افتاده است گفت: بدترین اتفاقاتی که افتاد فوت دو تن  از اقوام بود که هر دو جان خود را در تصادف از دست دادند اما غم یکی از آن دو  که خلبان بود مرا بسیار متاثر کرد و بهترین اتفاق توفیق زیارت عتبات عالیات به همراه عده ای از دوستان اهل قلم بود که در خرداد ماه امسال نصیب ما شد.

وی درباره بهترین خاطره اش از عید نوروز گفت: عید نوروز همه سال ها هر کدام مجموعه‌ای از خاطرات زیبایی را برای ما ایرانیان رقم می زند. اما خاطرات عید نوروزهای دوران کودکی از همه زیباتر است. حتی الان هم وقتی یادم می افتد یه حس و حال خوبی پیدا می کنم و دوست دارم همان روزها برگردند و دوباره همان حس و حال های زیبا را تجربه کنیم.

نویسنده کتاب «دیدار در خانه دوست» با بیان دیدگاه خود نسبت به وضعیت ادبیات در سال 94 اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر رکود اقتصادی در همه بخش ها تاثیر نامطلوبی گذاشته و باید بگویم که نه حال فرهنگ و نه حال ادبیات اصلا خوب نیست. تیراژ کتاب ها و نشریات به شدت پایین آمده. کارکنان چاپخانه‌ها و انتشاراتی ها بیکار شده اند. خود نویسنده‌ها و شاعران و هنرمندان به اکراه و اجبار رو به کارهای درآمدزای دیگر رو آورده اند. نمونه‌اش خودم که برای تامین معاش خانواده مجبور شدم سوپرمارکتی دایر کنم تا هم پسر جوانم از بیکاری خلاص بشه و هم خانواده از بحران اقتصادی بیرون بیاید که خدا را شکر در این مدت 4 ماه تاثیر خوبی داشته و من از این بابت هم خوشحالم و می تونم این اتفاق را هم جز اتفاقات خوب سال 94 حساب کنم.

این نویسنده در آخر از آرزوهایش برای ادبیات سال 94 گفت:آرزو دارم کسانی که استعداد و توانایی کارهای ادبی دارند مخصوصا آنهایی که در این عرصه سال هاست حضور فعال دارند و عمر و جوانی خود را در این راه صرف کرده اند به خاطر مشکلات مالی سراغ کارهایی که در شأن آنها نیست نروند و در کمال آرامش به کار مورد علاقه خود بپردازند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار