اصفهان؛

از قهرمانی ذوب آهن و سپاهان تا حادثه تلخ منا

در سال 1394 اتفاقات تلخ وشیرنی در استان اصفهان افتاد که به مرور تیتر وار اتفاقات می پردازیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سال 1394 با همه خوبی و بدی هایش تمام شد ولی رسانه ها همواره این خاطرات خبری را ثبت می کنند .
امسال  همکاران من در رسانه های استان اتفاقات و خبرهای مختلفی را منتشر کردند .
قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در شرایطی که روی کاغذ شانس بسیار کمی این تیم داشت و حواشی شهر تبریز از خاطرات شیرین ورزش دوستان اصفهانی بود .
ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی با مربی جوان خود یحیی گل محمدی توانست در سوم خرداد ماه 94 قهرمانی جام حذفی را برای مردم نصف جهان و هوادارانش بدست آورد .
باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن افتخاراتش در سال 94 فقط به رشته فوتبال ختم نشد و این باشگاه پر سابقه اصفهانی در رشته های وزنه برداری ، والیبال نشسته ، ورزش بانوان و رده های مختلف فوتبال مقام های اول تا سوم را بدست آورد .

یکی از اتفاقات حوزه ی شهری که همکاران ما آن را انتشار دادند برکناری پر سر و صدای شهردار اصفهان پس از 12 سال بود .
اعضای شورای شهر اصفهان پس از حدود یک سال و نیم کشمکش و اصطکاک با سید مرتضی سقاییان نژاد سرانجام وی را استیضاح کردند و مهدی جمالی نژاد را به عنوان شهردار اصفهان برگزیدند .
رونمایی از خانه  خواجه نظام ملک در اصفهان  با حضور علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری از دیگر اتفاقات بهار 94 بود.   
یکی از روز های خبر ساز همکاران من 19 مرداد 94 بود در آن روز پرستو های عاشق به اصفهان آمدند .
تشییع شهدای غواص و خط شکن  از میدان امام اصفهان با حضور باشکوه مردم اصفهان برگزار شد و تصاویری زیبا و بیاد ماندی توسط همکاران عکاس و تصویر بردار ما ثبت شد .
حادثه تلخی که سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد و مردم اصفهان  را هم داغدار کرد  حادثه منا بود .
حادثه عمدی که بر اساس بی  تدبیری مقامات سعودی منجر به کشته و مفقود شدن شمار زیادی از هموطنان شد .
در اصفهان نیز تعداد26حاجی قربانی حادثه شدند و خانواده هایشان چشم انتظار بازگشتشان ماندند .
حضور خدام امام رضا (ع)  در بیمارستان های شهر اصفهان همزمان با میلاد این امام بزرگوار و احساسات و گریه های بیماران در هنگام دیدن خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم از دیگر تصاویر خبری به یادگار مانده همکاران من در سال 94 بود .
برگزاری نمایشگاه جلوه های رضوی با معرفی آثار برتر در حوزه های هنری و صنایع دستی در ایام ولادت امام رضا از رخداد های مهم شهر اصفهان بود .  
در مهرماه امسال اصفهان به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شد و این خبر از زبان شهردار اصفهان بیان شد که اصفهان با توجه به ظرفیت بالا در صنایع دستی به شبکه شهر خلاق جهان پیوست .
برگزاری همایش بین المللی  فرصت های سرمایه گذاری برای شهر های خلاق در هتل عباسی اصفهان با حضور سرمایه گذاران خارجی و عقد قرار دادهای مهم با شهرداری اصفهان از اتفاقات مهم سال 94 بود .
پس از توافقات هسته و برجام حضور سرمایه گذاران خارجی در اتاق بازرگانی اصفهان بیشتر از گذشته شد و سرمایه گذاران تفاه نامه های مختلفی با توجه به ظرفیت اصفهان امضا کردند .
انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور 60 درصدی مردم استان در این انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ مردم دیر زنده رود رقم زد .
مردم اصفهان با سلایق مختلف در این انتخابات شرکت کردند و ترکیبی جدید نسبت به دوره های قبل را به بهارستان فرستادند .
سال 1394 دقایق پایانی اش را در حال سپری کردن است و مطالب بالا تنها گزیده ایی از مهمترین اتفاقات خبری اصفهان در سالی که گذشت بود امیدوارم امسال هم همکاران رسانه ایی اصفهان سال خوب و پر خبر و البته خوش خبر برای مردم استانشان داشته باشند . 


گزارش ازسیدامیر مهدی ساب چیان


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.