با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری از صبح امروز در تمامی محورها شاهد ترافیک نیمه سنگین بوده ایم.

محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورهابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از صبح امروز در تمامی محورها شاهد ترافیک نیمه سنگین بوده ایم.

یاسر خالدی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت راهها  گفت: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر در محور هراز مقاطع امام زاده هاشم تا آب اسک محور چالوس در محدوده آدران تا تونل کندوان ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: در محور قدیم قم-کاشان 124 درصد از ظرفیت محور مشغول شده و ترافیک نیمه سنگین است آزاد راه کرج-قزوین 91 درصد مشغول شده و ترافیک نیمه سنگین است هران کرج هم 85 درصد مشغول است و ترافیک نیمه سنگین است محور کرج-چالوس 105 درصد مشغول است در ورودی محور ترافیک سنگین است محور برادجان، گناوه 63 درصد مشغول است و ترافیک نیمه سنگین است در محدوده جمکران خروجی محور قدیم قم-کاشان تا جمکران 37 درصد ظرفیت مشغول است و به دلیل پارک‌های حاشیه‌ای ترافیک سنگین است همچنین محور جویبار-قائم شهر 42 درصد ظرفیت مشغول است و ترافیک سنگین است در محور یاسوج به سپیدان 42 درصد ظرفیت مشغول است و ترافیک سنگین است.

خالدی همچنین تصریح کرد: با توجه به سامانه زمان سفر در آزاد راه تهران-کرج 55 درصد افزایش یافته و سرعت متوسط 67 کیلومتر بر ساعت است به لحاظ جوی هم در آذربایجان غربی در برخی از محورها شاهد بارش برف هستیم و در مابقی محورها ترافیک و جوی آرام را شاهدیم از ابتدای طرح‌های نوروزی تا 29 اسفند ماه 94، 3.4 درصد افزایش تردد را داشته‌ایم تردد در 29 اسفند ماه سال 94 نسبت به روز مشابه سال گذشته 5.6 درصد افزایش داشته است در روز 29 اسفند ماه شلوغ ترین ساعات تردد بین ساعت 11 تا 12 ظهر گزارش شده بیشترین ورودی به استان‌های مازندران، قزوین، مرکزی و خراسان رضوی است، بیشترین خروجی نیز از استان‌های تهران، البرز و گلستان گزارش شده است.

افزایش حجم ترافیک محورها در عصر امروز

بر اساس این گزارش خالدی عصر امروز در گفتگوی دوباره با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش ترددها در اکثر محورهای مواصلاتی طی ساعات پایانی روز خبر داد و اظهار داشت:در محور کرج چالوس 34درصد افزایش زمان سفر صورت گرفته و سرعت متوسط در این محور 43 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی اقزود: همچنین در آزادراه قزوین کرج حدفاصل نظرآباد تا عوارضی قزوین ترافیک سنگین گزارش شده و 236درصد افزایش زمان سفر صورت گرفته است.

خالدی تصریح کرد:از کرج به تهران 191 درصد افزایش زمان سفر داشته ایم و سرعت متوسط در این چاده 37 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و در مسیر مقابل یعنی تهران به کرج 105درصد افزایش زمان سفر صورت گرفته و سرعت متوسط 50 کیلومتر بر ساعت است.

وی در خصوص بارش ها در جاده گفت:در حال حاضر در حوزه آذربایجان شرقی و غربی و کردستان بارش برف مشاهده  می شود و ارتفاعات پوشیده از برف است.

وضعیت آب و هوای راههای کشور


محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها




محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها





محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها


محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها



محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها

محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها


محدوديت‌های ترافيكی یکم فروردین / ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها



ممنوعیت های تردد جاده ای


با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا می شود.

 عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.


محدودیت‌های ترافیكی یکم فروردین95 به شرح زیر است:


محور هراز
- تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع  است.
- تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت 12:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به آمل و بالعكس ممنوع است.

محور فیروز كوه
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 08:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

محورهای اصلی استان بوشهر
تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24:00 در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع  است.

- محور قدیم قزوین – رشت

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12:00 الی ساعت 01:00 بامداد مورخ 95.1.1 از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

محورهای اصلی استان اصفهان
تردد انواع تریلر و كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24 در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع است.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی

جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 14:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است.

- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 07:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است. مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

اعمال محدودیت های پیش بینی نشده
در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می نمایند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
خواهش میکنیم از تردد خودرو های سنگین در محور اراک به ازنا خوداری کنید وآنهارا ملزم به تردد در مسیر اراک -بروجرد به سمت جنوب کنید.
محور اراک ازنا از خطرناکترین محورهای تردد خودرو ها به سمت جنوب کشور می باشد.
آخرین اخبار