وزارت امور خارجه روسیه اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را که از جامعه جهانی خواستار تحریم روسیه شده بود متکبرانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: بیانیه موگرینی در مورد کریمه حیرت آور است. اظهارات متکبرانه وی بی احترامی به بیش از دو میلیون نفر از ساکنان منطقه کریمه روسیه است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در دومین سالروز الحاق منطقه کریمه به روسیه، با انتشار بیانیه ای به نمایندگی از وزیران امور خارجه 28 کشور عضو این اتحادیه خواستار تحریم مسکو از سوی جامعه جهانی شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: با توجه به بیانیه موگرینی، مسئولان اتحادیه اروپا قصد ندارند تحولات مثبت در زندگی ساکنان منطقه کریمه از زمان الحاق به روسیه را ببینند.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: مقامهای اتحادیه اروپا بهتر است بجای این که هر بار ادعای بی اساس نقض حقوق بشر در کریمه و غصب این منطقه توسط روسیه را تکرار کنند در باره اوضاع منطقه کریمه با توجه به واقعیت های عینی این منطقه و دیدار و گفت و گو با ساکنان کریمه اقدام کنند.

روسیه از اتحادیه اروپا خواست: به نقض واقعی حقوق ساکنان کریمه بر اثر محاصره انرژی، آبی، خواربار و حمل و نقل این شبه جزیره از سوی ملی گرایان اوکراینی و تاتار توجه کند که با چشم پوشی مقامهای اوکراینی به وقوع پیوسته است.

روسیه 18 ماه مارس سال 2014 پس از برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه که اکثر ساکنان آن به جدایی این منطقه از اوکراین و الحاق به روسیه رای دادند با امضای قراردادی این شبه جزیره را به خاک خود ملحق کرد.

رسانه های روسی روز جمعه بیانیه موگرینی را منتشر کرده اند که در آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه محکوم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار