امام جمعه دهلران گفت: دلیل موفق نبودن کشور در اقتصاد، وابسته بودن اقتصاد به نفت و مدیریت اقتصاد توسط دولت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام ،حجت الاسلام سید محسن موسوی- امام جمعه دهلران- در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز، اظهار کرد: در آستانه حلول سال جدید با صلح و صفا، اصلاح بین افراد، اقوام و خویشاوندان را انجام دهیم و مراقبت ویژه از خانه خود هنگام سفر داشته باشیم.

 وی با اشاره به صله رحم به ویژه در ایام نوروز بیان کرد: صله رحم موجب پاکی اعمال می‌شود و افزایش، رشد و فزونی اموال و ثروت را در پیش دارد.

امام جمعه دهلران بااشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: مسئولان به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه کنند چراکه توجه و عملیاتی کردن سخنان رهبری نظام ما را در برابر تهدیدات و نقشه های دشمنان بیمه می کند.

 وی ادامه داد: انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن و بیمه کردن آینده کشور با انقلابی بودن، یکی از تذکرات مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند ماه اخیر تأکید جدی روی آن دارند.

حجت الاسلام موسوی به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در ایران نیز اشاره کرد و گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ های زرین تاریخ کشور عزیزمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی نمود، علما و از جمله آیت الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته اند.

 وی با اشاره به دو مشکل اقتصادی در کشور، بیان نمود: دو مشکل اقتصادی در کشور ما وجود دارد که یکی فروش نفت خام و دیگری اقتصاد دولتی است.

امام جمعه دهلران ادامه داد: نفت خام را باید خودمان به مواد دیگر تبدیل نماییم و همچنین نباید زیاد به اقتصاد نفتی متکی باشیم چراکه این اقتصاد روزی به پایان خواهد رسید. وی تصریح نمود: مشکل دیگر اقتصاد کشور کم توجهی به اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی باید جایگزین اقتصاد دولتی شود.

حجت الاسلام موسوی به بازدید اخیر مسئولان استان و کشور از سطح مزارع دهلران اشاره نمود و عنوان کرد: کشاورزی دهلران نیاز به یک نگاه ملی می باشد. وی با بیان اینکه سوریه باید همچنان به مقاومت و مبارزه علیه تروریسم ادامه دهد، عنوان کرد: سوریه نباید در راه مقاومت و مبارزه خود به حمایت‌های مقطعی کشورهایی مانند روسیه اتکا کند بلکه باید همواره به توان داخلی کشور خودش متکی باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.