خطیب جمعه یزد بر حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اصیل استان یزد توسط مسئولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد گفت: یزد  از دیرباز به عنوان شهری مذهبی و اصیل با مردمانی متدین و دوستدار ائمه اطهار (ع) می‌شناسند،  و  این ویژگی یزد باید در فضای شهر نمود عینی داشته باشد.

آیت الله ناصری  افزود: مسئولان به ویژه در مسئولان فضاسازی شهر، از روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) در فضای شهر استفاده کنند تا مسافران به هر گوشه از شهر که مراجعه می‌کنند، رهنمودی از ائمه اطهار (ع) ببینند و به انشالله به آن عمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه آسایش و آرامش امروز ما، مرهون خون شهدا است، بیان کرد: شایسته است مسئولان،‌ فضای شهر را به تصاویر شهدا مزین کنند.

وی یکی از مهم‌ترین مسائلی که لازم است در استان یزد مورد توجه ویژه قرار گیرد، مسئله حجاب است و برنامه‌های ایام نوروز باید به شکلی باشد که مسافران و گردشگران خود را در فضایی احساس کنند که برای آن فضا حرمت و ارزش قائل بوده و حجاب خود را حفظ کنند.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت افراد در جایگاه‌های مختلف عنوان کرد: همه مسئولان در هر رده و پستی، در قبال فرهنگ جامعه مسئولیت دارند و باید برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اصیل استان تلاش کنند.

ناصری تاکید کرد: قشر دانش‌آموز و دانشجوی ما باید با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان آشنا شوند و نسبت به آن بصیرت و بینش پیدا کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز در این زمینه وظایف مهمی بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از واردات بی‌ رویه محصولات فرهنگی غرب به کشور اشاره کرد.

پرهیز از اسراف، دستگیری از مستمندان و نیازمندان در آستانه سال نو، توجه به برگزاری نمازجماعت در پارک‌ها و فضاهای تفریحی در ایام نوروز و... از دیگر مباحث مطرح شده توسط امام جمعه یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد بود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: یزد ، نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار