تردد وسایط نقلیه در گردنه های برفگیر این شهرستان به علت بارش برف و کولاک شدید بدون استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

 

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: با ادامه بارش برف و کولاک در برخی از محورهای مواصلاتی مهاباد، آمد و شد وسایط نقلیه از گردنه های برفگیر تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
خسرو مصطفوی اظهار کرد: هم اکنون تردد در گردنه های زمزیران و جواله رشان در محور مهاباد ـ سردشت به علت برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی نیز ارتفاع برف در این گردنه را بیش از 40 سانتیمتر اعلام کرد.
مصطفوی اضافه کرد: گردنه قره بلاغ در محور مهاباد - بوکان در جاده برهان و برده رشان در محور مهاباد - میاندوآب نیز به کندی در حال جریان است.
مصطفوی ارتفاع برف در سایر محورهای این شهرستان را نیز پنج تا 10 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: هم اینک در همه محورهای مواصلاتی این شهرستان بارش برف گزارش شده است.
وی اضافه کرد: با تلاش راهداران مستقر در راهدارخانه های حوزه استحفاظی این شهرستان از روز گذشته، همزمان با آغاز بارش برف، تمامی محورهای مواصلاتی برفروبی شده و همه تیم های راهداری در راهدارخانه های این شهرستان به حالت آماده باش هستند.
رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی شهرستان مهاباد را دارند خواست برای پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه ای، خودروهای خود را به زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
بارش برف در آخرین روزهای فصل زمستان که از عصر روز چهارشنبه در شهرستان مهاباد آغاز شده و همچنان ادامه دارد، موجب غافلگیری مردم این منطقه شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش ، برف ، در مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.