رسانه‌ها باید بدون تخریب و انتقادهای بی‌هدف و متهم کردن بی مورد این و آن با شفاف‌نمایی به تجزیه و تحلیل و آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

مجید ابهری رفتار شناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به روش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در رسانه ها اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند در جایگاه مربی و آموزشگار به بیان زمینه انحراف و خطرات موجود در بسترهای اجتماعی بپردازد.

ابهری تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مسائل کشور است آگاه سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و استفاده از امکانات آنها از جایگاه ویژه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند. 

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها با وارد شدن به موقع به مسائل قبل از بروز بحران می‌توانند نقش پیشگیری خود را در آسییب‌های اجتماعی به خوبی ایفا کنند گفت:با به روز شدن رسانه‌ها یعنی اینکه رسانه‌ها زودتر با حداقل هم زمان با وقوع بعضی از آسیب ها آنها را مورد پژوهش و تجزیه و تحلیل قرار دهند و بایستی از کادر کارشناسی و اتاق فکر مربوط و تخصصی در آن زمینه استفاده کنند آسیب‌شناسان اجتماعی و رفتارشناسان و روانشناسان می‌توانند بهترین همراهان آموزشی برای رسانه‌ها و به روزرسانی آنها باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار