آیین بزرگداشت بانوی شعر و شعور پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

  به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در این مراسم اساتید دانشگاه، مسئولان اداره های فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی،مسئولان دانشگاه تبریز، جمعی از دانشجویان ادبیات دانشگاه تبریز، اعضای انجمن ادبی تبریز و شعر دوستان و هنرمندان و  فرهیختگان حضور داشتند. 
شعرخوانی در قالب موسیقی، نمایش، دکلمه توسط بانوان شاعر استان و رونمایی از کتاب گزیده اشعار پروین اعتصامی به کوشش زهرا احمدی مدیر اجرایی بزرگداشت و رییس موسسه فرهنگی هنری ثمین کتاب ایرانیان از جمله برنامه های این نکوداشت بود.
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور در این آیین نکوداشت  گفت:شعر پروین اعتصامی باید به  جهانیان معرفی شود و مسئولان باید برای گستردگی شعر پروین اعتصامی در دنیا اقداماتی انجام دهند.
 کرخی افزود: شعر خوب شعری است که ابداع و نوآوری داشته باشد و پروین اعتصامی با اینکه در قالب شعری نوآوری ندارد ولی نوآوری شعر پروین در مضمون های ناب و بکر است.
وی با بیان اینکه پروین اعتصامی مقبولیت دارد، افزود: شعر پروین شعری است که در بین مردم استفاده می شود.
رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی ،شاعر تبریزی  بود که از وی به عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» یاد شده است.
تنها اثر چاپ و منتشر شده از پروین، دیوان اشعار اوست؛ که دارای ۶۰۶ شعر شامل اشعاری در قالب‌های مثنوی، قطعه و قصیده می‌شود. پروین بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعر مناظره در شعرهایش، معروف است.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.