سازمان جهانی بهداشت(WHO) در 1948 تاسیس شد از همکاری فنی در زمینه بهداشت بین ملت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت(WHO) که در 1948 تاسیس شد از همکاری فنی در زمینه بهداشت بین ملت‌ها حمایت کرده و برنامه‌هایی برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها اجرا می‌کند و می‌کوشد کیفیت زندگی را بهتر کند البته هدف آن دستیابی همه مردم به عالی‌ترین سطح ممکن بهداشت است.

مسیر راهبردی WHO برای دهه 2015-2006 شامل: سرمایه گذاری برای بهداشت جهت کاهش فقر؛ ایجاد امنیت بهداشت فردی و جهانی؛ حمایت از برخورداری همگانی از برابری جنسیتی و حقوق بشر در زمینه بهداشت؛ پرداختن به عوامل تعیین کننده بهداشت؛ تقویت نظام‌های بهداشتی و دسترسی برابر؛ استفاده از دانش، علم و فن آوری؛ تقویت اداره امور، رهبری و پاسخگویی است.

هیات مدیره WHO مجمع جهانی بهداشت، از 192 کشور عضو (از جمله جزایر کوک) تشکیل شده و سالی یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم‌ها و سیاست‌های آن با تصویب هیات مدیره اجرایی متشکل از 34 کارشناس بهداشت منصوب دولت‌ها که سالی دوبار تشکیل جلسه می‌دهد به اجرا درمی‌آید.

WHO در برازاویل کنگو، واشنگتن دی سی آمریکا، قاهره مصر، کپنهاگ دانمارک، دهلی نو هند، و مانیل فیلیپین دفتر منطقه‌ای دارد و حدود 3500 عضو شامل متخصصان بهداشت و سایر متخصصان و کارشناسان را در خود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار