30هزار مکان عمومی وتهیه وتوزیع موادغذایی در مازندران زیر ذره بین بازرسان بهداشت محیط قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت: اجرای طرح سلامت نوروزی با ۱۰۰ كارشناس بهداشت محيط ، ۲۳ اكيپ بازرسی شهرستانی و ۲ اكيپ بازرسی استانی آغاز شد.

دكتر اعرابی افزود: ۱۵ هزار مکان عمومی و ۱۵هزار مركز تهيه و توزيع مواد غذائی در 20 روز آینده بازرسی می شود.

وی گفت: برنامه سلامت نوروزی از اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردين ماه با حضور بازرسان بهداشت محيط از ساعت ۸ صبح تا۲۰ شب در مازندران اجرا می شود.

وی افزود: حفظ و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت شهروندان ، مسافران و گردشگران ،ايمنی مواد غذائی در تهيه وتوزيع و عرضه و نظارت و بازرسی از همه اماكن عمومی از جمله مهمانسراها ،هتل ها ،مسافرخانه ها ،زائرسراها ،مساجد ،پاركها ،سرويسهای بهداشتی عمومی داخل شهری و برون شهری از جمله اهداف اين طرح است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت : نظارت و بازرسی از اماكن بين راهی ،رستوران ،چلوكبابی ،اغذيه فروشی ،انبارها ،فروشگاههای بزرگ و عمده فروشی ها توسط بازرسان نظارت می شود .

وی افزود: دستفروشان مواد غذائی و هماهنگی بين بخشی با سازمانهای ذيربط در جهت ساماندهی آنان و جلوگيری از فروش مواد غذائی خطرناك ، نظارت و بازرسی بهداشتی جايگاههای اسكان موقت مسافران نوروزی و پاركها و ميادين ، نظارت و كنترل بهداشتی مستمر از تاسيسات و شبكه های آبرسانی شهری و روستائی و سيستمهای تامين آب به ويژه در نقاط مسافرپذير ، نمونه برداری از مواد غذايی مشكوك کنترل بهداشتی می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، بازرسی ، گشت ، نوروز ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار