بازداشت 2 جاسوس انگلیسی در روسیه

دو دیپلمات انگلیسی به جرم جاسوسی از یک پایگاه هوایی در روسیه بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ سرویس مخفی مسکو ادعا می کند دو دیپلمات انگلیسی را هنگام جاسوسی از پایگاه هوایی روسیه دستگیر کرده است.
 
دو دیپلمات انگلیسی در روسیه هنگام فیلمبرداری از یک پایگاه نظامی روسی در قفقاز دستگیر شده اند. آنها به زیر نظر گرفتن مخفیانه این پایگاه نظامی و استفاده از تجهیزات عکس برداری و فیلمبرداری ویژه متهم شده اند.

نام این دو نفر، کارل اسکات، وابسته نیروی هوایی، و رایان کوتالن هاجسون، دستیار وابسته نیروی دریایی، است که در سفارت انگلیس در مسکو مستقر بودند. 

خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد: در اوایل مارس، آن‌ها به طور غیر قانونی از فرودگاه نظامی موزدوک در اوستیای شمالی دیدن کرده بودند. 

منبع سرویس مخفی روسیه اعلام کرد: آن‌ها به زیر نظر گرفتن مخفیانه این پایگاه نظامی و استفاده از تجهیزات ویژه عکس برداری و فیلم برداری متهم شده‌اند. 

وی گفت: این دو دیپلمات بدون مجوز وارد این منطقه شده بودند. این منبع امنیتی افزود: «این منطقه شامل بخش‌هایی با مقررات ویژه برای حضور اتباع خارجی است.» 

وی در ادامه گفت: «این دیپلمات‌ها عکس برداری از بخش‌هایی از این فرودگاه نظامی را انکار نکردند و به علت مصونیت دیپلماتیک خود از ارائه تجهیزات و تصاویر تهیه شده خودداری کردند.» 

این دو دیپلمات متهم به نقض مقررات دولتی شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار