سخنگوی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا کشته شدن وزیر جنگ داعش در حمله اخیر این ائتلاف در سوریه را تأیید کرد.

سخنگوی ائتلاف آمریکا کشته شدن وزیر جنگ داعش در سوریه را تأیید کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "استیو وارن،" سخنگوی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسئول سلاح های شیمیایی داعش که "ابوداوود" نام دارد در چنگ ماست و ما پس از بازداشت ابوداوود وی را به مقامات اقلیم کردستان تحویل دادیم.

وی افزود: ائتلاف همچنان مقرهای سلاح های شیمیایی داعش را هدف قرار می دهد. ما به اطلاعات مهمی در این باره دست یافته ایم. ما معتقد نیستیم که داعش سلاح شیمیایی داشته باشد اما برای دستیابی به سلاح شیمیایی کشنده تلاش می کند.

وارن گفت: سلاح شیمیایی که داعش از آن استفاده می کند از جمله گاز خردل به صورت محلی ساخته می شود و آسیب های جدی به پوست می زند.

وی همچنین به موضوع سوریه پرداخت و مدعی شد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نقشی در آینده این کشور نخواهد داشت.

وارن گفت: ابوعمر الشیشانی (چچنی) که در حمله اخیر ائتلاف در سوریه زخمی شده بود دو روز پیش کشته شد. وی از سرکردگان مهم داعش است و کشته شدنش برای این گروه تروریستی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: ما معتقد نیستیم که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کشته شده باشد اما ائتلاف آمریکا هر سه روز یک بار یک سرکرده برجسته داعش را به هلاکت می رساند طوری که تاکنون 10 هزار داعشی کشته شده اند.

وارن همچنین اعلام کرد هنوز موعد مشخصی برای آغاز عملیات شهر موصل تعیین نشده است اما آزادسازی این شهر همین سال صورت خواهد گرفت.

وی گفت: هیچ مخالفتی با حضور نیروهای مردمی در عملیات موصل وجود ندارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار