زیارت قبور شهدا در پایان سال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ هر ساله با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه اسفند مردم شور و حال بیشتری برای خانه تکانی روح و منازل خود پیدا می کنند. غبار غم و غصه را از دل و خانه های خود می شویند و همراه با باد بهاری به دور دست ها می فرستند و خود را برای دید و بازدیدهای بزرگان فامیل و دوستان قدیمی آماده می کنند. در این بین ایرانیان یک سنت بسیار پسندیده و حسنه دارند که شاید در کمترین دین، آئین و ملیتی دیده می شود و آن همانا دیدار با اهل قبور و به خصوص گلزار شهدای شهر است و مردم شهرستان آبادان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

یادمان 177 شهید گمنام که در جنوبی ترین نقطه مرزی ایران در منطقه ای به نام ذوالفقاری قرار گرفته همچون برگ زرینی است که با تاریخ مردم آبادان پیوندی ناگسستنی برقرار کرده است که این مردم همچنان به پاسداشت حفظ خاک و بومشان هرساله دیدار با این شهدا را در پنجشنبه آخر سال از دست نمی دهند و با حضور در این گلزار نشان می دهند که گلزار گمنامان دیگر غریب نیست.

امام جمعه آبادان در راستای تکریم شهدای گمنام آبادان و دیدارهای آخر سال شهروندان با شهدای گمنام گفت:شهدای ما اگرچه زمان حضرت رسول الله (ص) و ائمه اطهار را درک نکردند، ولی با تبعیت از ولایت فقیه امام خمینی (ره) در راه خدا به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت:بر اساس روایت های متقن، ثواب زیارت قبور شهدا کمتر از زیارت خانه خدا، قبور مطهر پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام حسین (ع) نیست و مجاهدان راه خدا در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضور پر رنگ و تاثیر گذار دارند.

وی ادامه داد: شهدای جمهوری اسلامی، دشمن شناس و دشمن ستیز بودند و با نثار خون خود امنیت را در داخل کشور تامین کردند؛ سلامت جامعه، مرهون ایثار و از خودگذشتگی همه شهدا به ویژه شهدای گمنام است.

خطیب نماز جمعه آبادان شهدا را اسطوره ملی و تاریخی کشور دانست و افزود: ادامه راه شهیدان، وظیفه ای است که بر گردن تک تک مردم و مسئولان قرار دارد. امنیت و آسایش در شهرهایی مانند آبادان و خرمشهر که در نقطه صفر مرزی واقع شده اند حاصل رشادت ها و دلاوری های شهیدان عزیزی است که خونشان را در راه انقلاب اسلامی هدیه کردند. به طور حتم موضوع مقاومت در شهر آبادان که پایتخت مقاومت است بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل داده است.

وی با اشاره به زیارت اهل قبور به ویژه شهدای گمانم و دیگر شهدا در روزهای پایانی سال توسط شهروندان گفت: این گونه اقدامات فرهنگی هر چه بیشتر فاصله نسل جوان را با موضوع مقاومت و دلاوری ها و شهادت ها کمتر می کند و جوانان با شهدایی که باعث شدند امروز آسوده زندگی کنیم، آشنا می شوند.

یک استاد دانشگاه زیارت قبور شهدا را گامی موثردر جهت توجه به ارزشهای والای این جان برکفان میهن اسلامی دانست و گفت:سر زدن به قبور شهدا مانع از این می شود که ما از ارزشهایی را که شهدا در راه آن از خود گذشتگی کردند از یاد ببریم و در عین حال نیز از فیض معنوی حضور در کنار قبور مطهر شهیدان بهره مند می شویم.

یک خانم آبادانی نیز در این زمینه گفت : یکی از اولین کارهایی که در شروع سال جدید انجام می دهم زیارت قبور شهداست زیرا همه آرامش و امنیتی که داریم به خاطر از خود گذشتگی شهداست و ما باید قدردان آنها باشیم .

اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدا امامزاده اند، به طور حتم در مزار شهدا که می رویم باید احساس کنیم نفس تازه ای می گیریم. و جوانان باید هرچه بیشتر در مسیر آرمان های شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی گام بردارند. شهدا در جنگ تحمیلی ندای رهبری را لبیک گفتند و به جنگ حق علیه باطل رفتند تا دین ناب از بین نرود. وجودشهدا برای جامعه بسیار با ارزش است و ما باید درس معرفت شناسی و هدف شناسی را از آنها بیاموزیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.