اهواز؛

ر‌ها كردن ماهي قرمز در رودخانه‌ها ممنوع

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي آبزيان اداره‌كل دامپزشكي خوزستان گفت: مردم از ر‌ها كردن ماهي قرمز و زينتي شب عيد و لاك‌پشت گوش قرمز (مينياتوري) خود پس از ايام نوروز در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌هاي آزاد جدا خودداري نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سيد محمد مكي‌ نيا بین کرد: با توجه به فرا رسيدن ايام پاياني سال و تلاش خانواده‌ها براي تهيه ماهي قرمز، از مردم خواست براي حفظ سلامتي خود و اعضاي خانواده در موقع خريد نكات بهداشتي و نشانه‌هايي را كه نشان‌دهنده سلامت ماهي است رعايت كنند.

وي اظهار داشت: مردم در موقع خريد ماهي سفره هفت سين خود توجه كنند كه ماهي بايد تحرك خوب و شناي عادي داشته باشد، پوست ماهي براق و عاري از هرگونه زخم بوده و همچنين داراي فلس‌هاي سالم باشد، باله‌ها و لبه درپوش آب ‌ششي ماهي نبايد دچار پوسيدگي، پرخوني و چروكيدگي باشد، چشم‌هاي ماهي بايد براق و حالت طبيعي داشته باشد به گونه‌اي كه گود رفته و يا بيرون زدگي غيرعادي نداشته باشد.

مکی نیا از شهروندان خواست از ر‌ها كردن ماهي قرمز و زينتي شب عيد و لاك‌پشت گوش قرمز (مينياتوري) خود پس از ايام نوروز در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌هاي آزاد جدا خودداري کرده و از آكواريوم، حوضچه و آب ‌نماي پارك‌ها استفاده كنند.

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي آبزيان اداره‌كل دامپزشكي خوزستان جلوگيري از تماس كودكان و افراد حساس داراي سابقه آلرژي با ماهي و شستن دست‌ها پس از تماس با آن را از نكات ديگري عنوان کرد كه بايد حتماً مورد توجه قرار گيرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.