مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آماده باش آتش نشاني در آخرين چهارشنبه سال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهزاد بزرگزاد اظهار کرد: متاسفانه در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد با بی احتیاطی، سال جدید را با تلخی شروع می کنند.
وی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای آتش نشانی در شب چهارشنبه سوری در حالت آماده باش هستند، افزود: خودروهای آتش نشانی در مکان‌های شلوغ و پرترافیک شهر مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعتر خود را به محل حادثه برسانند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان برای جلوگيري از حوادث احتمالي در چهارشنبه سوري تصریح کرد: بروشورهايي حاوي اطلاعات لازم در رابطه با مواد شيميايي توزیع شده است.
بزرگزاد خاطرنشان کرد: خطر اشتعال بنزين بيشتر از نفت مي باشد لذا لازم است خانواده ها در اين زمينه دقت لازم را داشته و نكات ايمني را به فرزندان خود آموزش دهند.
وی اظهار کرد: از رنگ فروش ها نیز درخواست می شود که تا در صورت تقاضا براي خريد مواد شيميايي از فروش آن به نوجوانان و جوانان خودداري نمايند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اين امر كه بهترين گزينه هاي آموزشي و پيشگيري در حوادث چهارشنبه آخر سال والدين هستند، ادامه داد: از والدين و مسئولين واحدهاي آموزشي درخواست مي كنيم با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاه و مطلع نمايند.
بزرگزاد تاكيد كرد: به والدين توصيه مي شود از آنجايي كه كودكان و نوجوانان به زشتي عمل خود واقف هستند و معمولا پس از خريداري مواد محترقه آنها را در نقاط غيرقابل ديد مثل انباري، زيرزمين، بالكن، كيف و وسايل شخصي و ... مخفي مي كنند كه اين امر از عوامل بروز حريق و حادثه مي باشد لذا توصيه مي كنيم اين گونه محل ها را بررسي و نظارت کنند

وی بیان کرد: مراقب رفتارهاي خطرناك و ناهنجار افراد باشيد و در صورت لزوم مراتب را به واحدهاي گشتي نيروي انتظامي و يا پليس ۱۱۰ اطلاع دهيد و همچنين از سوزاندن وسايل يا مواد غير متعارف مانند كپسول گاز، لاستيك و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظير بنزين، الكل، كاربيت و مانند آن جدا خودداري نماييد و از برپايي آتش در معابر باريك و در نزديكي پست هاي برق يا ايستگاههاي تقليل فشار گاز و پاركينگ هاي عمومي خودداري كنيد.
بزرگزاد با بيان اينكه حادثه براي هركسي رخ مي دهد گفت: در برخي حوادث افرادي كشته شده يا به شدت آسيب مي بينند اما از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه آخر سال مي توان جلوگيري كرد و بايد كودكان و نوجوانان را تشويق كرد كه از حوادث درك خوبي داشته باشند و به آنها آموزش داد كه آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتشبازي آسيب پذير هستند.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار