دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیتهای گسترده خراسان رضوی در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان پرچمدار گردشگری مذهبی و حلال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حسین زارع صفت افزود: بر همین اساس تمامی مقابر امامزادگان و بقاع متبرکه و مجموعه های تاریخی چون رباط شرف، میل رادکان ، آسبادهای نشتیفان ، قنات قصبه و بسیاری دیگر از این فضاها و آثار واماکن تاریخی در همین راستا برنامه ریزی شده اند.

وی همچنین پیرامون خدمات نوروزی خراسان رضوی افزود: ستاد خدمات سفر شهرستانها فعال و 50 نشست خاص برنامه های نوروز، در فرمانداریها تشکیل شده لذا تمامی شهرستانهای استان خراسان رضوی آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی شده اند.
زارع صفت گفت: در ایام نوروز آتی با تاکید بر توجه به سوغات سفر و زیارت، تقویت و توسعه بازارچه های نوروزی صنایع دستی نیز برنامه ریزی شده است.
خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با بیش از 250 هزار نفر ظرفیت اقامت موقت و دائم سالانه میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است.
تاکنون هزار و 498 اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خراسان رضوی حدود 10 هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.
14 موزه و 22 مکان تاریخی و فرهنگی در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند که ورود به آنان با خرید بلیت امکانپذیر است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.