عضو کمیسیون کشاورزی گفت: روند ناصواب انتخابات اخیر حوزه انتخابیه‌‌ام تهدیدی برای اصول نظام است.

روند ناصواب انتخابات اخیر حوزه انتخابیه‌‌ام تهدیدی برای اصول مقدس نظام جمهوری اسلامی است//
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان و آقاجری با صلوات بر شهدا و امام شهدا و سلام و درود بر پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، و آرزوی توفیق بر ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: قبل از هر چیز امروز در رابطه با حماسه 7 اسفند از همه مردمان ایران اسلامی، رهبری معظم انقلاب اسلامی، همه دست اندرکاران انتخابات بویژه شورای محترم نگهبان که نگهبان اسلام، قرآن و قانون اساسی است تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: امروز نیامدم که از انتخابات صحبت کنم که آیا تخلف یا تقلبی صورت گرفته است چرا که در مقام قضاوت نیستم. این مسئله را مسئولین امر، شورای نگهبان دنبال می‌کنند و ما تابع حقوقدانان و فقهای امر هستیم.

شریعتی با تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود در روز انتخابات افزود: در روز جمعه 7 اسفند مردم خدا جوی حوزه انتخابیه به پای صندوقهای رای شتافتند و دیگر بار حماسه‌ای شکوهمند در میدان مردم سالاری دینی آفریدند. سپاس از همه مردم و دست اندر کاران انتخابات.

نماینده مردم بهبهان با بیان اینکه آنچه افسوس ما را برانگیخت حرکاتی بود که در شان مردم بهبهان نبود، بیان داشت: مردم شریف بهبهان انتظار این گونه برگزاری انتخابات را نداشتند. حرکاتی در سطحی گسترده و سازمان یافته که ناقض مواد متفاوت قانون انتخابات بود انجام شد به گونه ای که آن حماسه را در کام مردم انقلابی‌ام تا اندازه‌ای تلخ کرد. 

وی در ادامه گفت: ساماندهی و انتقال هزاران نفر از استانهای همجوار برای شرکت در انتخابات بهبهان به جای خود ولی بازار پر رونق خرید و فروش رای چهره انتخابات را دگرگون کرد.

شریعتی با اشاره به اینکه مستنداتی اعم از فیلم، گزارشات به مراجع تحویل داده شده است، تصریح کرد: تخلف نابخشودنی دیگر عدم مدیریت صحیح در برگزاری انتخابات بهبهان بود که اوج آن در فرم شماره الف 76 مورخه 8/12/94 فرمانداری محترم بهبهان که به امضای هیئت اجرای نظارت و کلیه اعضا رسید و به عنوان نتیجه انتخابات مجلس دهم اعلام شد.

 نماینده مردم بهبهان با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات گفت: برگه‌های مصرف شده در انتخابات  105 هزار مشخص شده بود اما ته برگها 102 هزار مشخص شد در حالی که ته برگها باید در صندوقهای شعب اخذ رای در اختیار اعضای صندوق باشند.  3 هزار رای اختلاف است که بخشی از آنها را تحویل داده‌ایم.

وی تاکید کرد: آیا میتوان گفت این اختلاف فاحش 3 هزار ته برگ تاثیری در انتخابات داشته است؟ مصرف برگه‌های آرا که بایستی با ته برگها مطابقت داشته باشد با اختلافی بیش از 3 هزار رای است و این اختلاف خیره کننده به وضوح روشن است که چگونه نحوه مدیریت در برگزاری انتخابات بهبهان باعث تاثیر مستقیم در نتیجه انتخابات شده است. 

نماینده مردم بهبهان در ادامه عنوان داشت: اهمیت 3 هزار رای مشخص می‌شود که ته برگهای انتخابات با تعرفه‌های نظارت همخوانی ندارد و این سند معتبر بنده است که ارائه می‌کنم.

شریعتی خاطرنشان کرد: من در مقام قضاوت نیستم و آن را به شورای نگهبان می‌سپارم، به عنوان نماینده مردم بهبهان و آقاجاری از محضر فقیهان و حقوقدانان شورای نگهبان استدعا دارم در اینباره دادگرانه به داوری بپردازند . از شورای نگهبان به عنوان پاسدار قانون اساسی استدعا دارم در راستای حمایت از مردم و آرمان‌های انقلاب به هیچ ملاحظه‌ای حق به ذی حق که همان مردم هستند برسانند. 

وی روند ناصواب انتخابات اخیر حوزه انتخابیه‌ خود را تهدیدی برای اصول و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی تلقی کرد و گفت: سهل انگاری و فدا کردن حقیقت به نفع مصلحت ضربه‌ای جبران ناپذیر در پی دارد و انتظار می‌رود تا دیر نشده در این باره اقدامی بایسته صورت گیرد اگر امروز کوتاه بیاییم فردا فضایی آلوده‌تر خواهیم دید. امید است با برخورد قاطع و قانونی در اقدامی ارزشی رضایت خالق و خلق را فراهم آوریم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار