امسال بیش از چهار هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: در سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان چهار هزار و 762 کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش کشف داشتیم.

سردار عبدالله نظرپور با بیان اینکه ورود مواد مخدر به استان از چهار گلوگاه اصلی شامل خیرآباد بهبهان، امام زاده عبدالله هندیجان، پل زال اندیمشک و سراک ایذه انجام می شود افزود: مواد سنتی از از گلوگاه های بهبهان و هندیجان و مواد روانگردان صنعتی از طرف پل زال و کوهدشت لرستان و شیشه از استان های تهران و البرز وارد استان می شود.

وی گفت: در کشفیات هروئین 54 درصد کاهش داشتیم که به دلیل کمتر مصرف کردن هروئین است اما در کشفیات حشیش 88 درصد معادل یک هزار و 764 کیلو افزایش کشف داشتیم.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان افزود: کشفیات کراک به دلیل آسیب رساندن سریع آن به بدن و کمتر مصرف شدن آن، منفی بوده است.

سردار نظرپور گفت: در سال جاری در زمینه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر 563 نفر توزیع کننده، یک هزار و 861 نفر حمل کننده، دو هزار و 134 نفر خرده فروش و 357 قاچاقچی شناسایی و 87 باند متلاشی و عوامل آن دستگیر شدند.

نظرپور از کشت غیرقانونی خشخاش در برخی نقاط استان خوزستان ابراز نگرانی کرد و افزود: در دزفول دو هزار نقطه خشخاش کشت می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.