مدیر عامل سازمان آتشنشانی استان کرمان بر رعایت مسایل ایمنی در چهار شنبه آخر سال تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد رضا مومنی گفت:در تهیه وسایل بازی بی خطر و مفرحفرزندان خود راهمراهی کنید.

وی افزود: درصورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 125 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تماس بگیرید.

مومنی خاطرنشان کرد: فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید.

وی به شهروندان توصیه کرد: خاموش کننده‌های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند.

مومنی تصریح کرد:کبریت و مواد آتش‏زا از جمله نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور و مراقبت کنید که با آتش زدن بوته یا هیزم در محیط خانه و گذرگاه‌های عمومی برای جان خود و دیگران و نیز محیط زیست ایجاد خطر نکنند.

وی با اشاره به اینکه ترقه و دیگرمواد محترقه به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مواد در اثر جابجایی، حمل و نقل، ضربه و حرارت عمل می‌کنند و منفجر می‌شوند ، یاد آورشد: نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیر استاندارد ناایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می‌تواند خودبه خود حتی هنگام جا به جایی با دست و یا در داخل ساک و کیف در اثر حرارت و یا ضربه منفجر شود.

مومنی گفت: از آتش زدن لاستیک، کارتن خالی و امثال آن چه در محوطه مجتمع مسکونی و چه در گذرگاه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها همچنین از آتش زدن مواد یا وسایل غیر متعارف از جمله کپسول گاز و استفاده از مواد آتش زا از جمله بنزین و الکل جداً خودداری کنید.

وی افزود: در صورت امکان آتش را با استفاده از وسایل خاموش کننده، آب، گونی و پارچه نمدار خاموش کنید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مسائل ، ایمنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار