رؤسای دانشگاه هاي دمشق، تشرين لاذقيه و دانشگاه البعث حمص روز چهارشنبه نوزدهم ماه جاری از دانشگاه كاشان بازديد و نشستی را با رئيس و هيات رئيسه دانشگاه داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در این دیدار محمد حسان الكردی رییس دانشگاه دمشق از میزبانی دانشگاه كاشان قدردانی كرد و اظهار امیدواری كرد تا این نشست زمینه همكاری های علمی این دو دانشگاه را فراهم سازد.
 
وی با قدردانی از حمایت های بی دریغ دولت جمهوری اسلامی در این دوران جنگ به كشور سوریه، افزود: از آنجا كه در جریان این ناآرامی ها دانشگاه دمشق تعداد زیادی از دانشجویان و اعضای هیات علمی خود را از دست داده لذا برای روند ادامه تحصیل دانشجویان ، این دانشگاه آمادگی دارد تا تعدادی دانشجویان را به ایران اعزام كند.
 
وی به پتانسیل های مثبت دانشگاه كاشان در رشته های مختلف به خصوص در حوزه نانو تكنولوژی و اعضای هیات علمی فعال این دانشگاه اشاره و اظهار امیدواری كرد تا با حمایت اعضای هیات علمی این دانشگاه بتوان حوزه نانو تكنولوژی كشور سوریه را تعمیق بخشید.
 
رییس دانشگاه البعث حمص نیز در این نشست از حمایت كشور ایران به كشور سوریه و از میزبانی دانشگاه كاشان قدردانی و به اشتراكات فرهنگی میان دو كشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره كرد و خواستار گسترش تعاملات علمی بین این دو كشور شد.
 
مفید صبح تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل حمص را 120 هزار دانشجو بیان كرد و گفت: در دانشگاه حمص بیش از دو هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
 
وی فعالیت های علمی ایران را در خور توجه دانست و اظهار داشت: از طریق مبادلات دانشجویان، مبادلات دانشنامه های علمی و پروژه های علمی مشترك می توان تعاملات علمی این دو دانشگاه را ارتقاء بخشید.
 
رئیس دانشگاه تشرین لاذقیه نیز در این نشست موفقیت ها و پیروزی های جمهوری اسلامی ایران را به مثابه پیروزی های كشور سوریه بیان كرد و گفت: از كشور ایران كه با جان و دل به پای ملت سوریه ایستاده اند تقدیر و تشكر می شود.
 
رئیس دانشگاه كاشان نیز در این نشست با عرض خیر مقدم حضور هیات دانشگاهی سوریه به دانشگاه كاشان، از اعلام آمادگی همكاری های علمی این دانشگاه با كشور سوریه خبر داد و گفت: دانشگاه كاشان آماده ارائه خدمات و همكاری های علمی با كشور سوریه است.
 
عباس زراعت ارتباطات علمی و فرهنگی كشور ایران با كشورهای عربی را مثبت ارزیابی كرد و افزود: به همین منظور سازمان فرهنگ و ارتباطات، جهت برقراری ارتباطات و تعاملات هر چه بیشتر بین كشورها، همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب را در سال آینده برگزار می كند و دانشگاه كاشان نیز میزبان كنفرانس علمی آن می باشد.
 
گفتنی است در دقایق اولیه این دیدار فرماندار كاشان با حضور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر، كاشان و دانشگاه كاشان را آماده همكاری همه جانبه با دانشگاه سوریه اعلام داشته اظهار امیدواری نمودند این حضور فتح بابی برای تعاملات علمی و فرهنگی فی مابین قرار گیرد.
 
والیبال دختران دانشگاه کاشان بر سکوی سوم مسابقات منطقه 7 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور
 
مدیر تربیت بدنی دانشگاه کاشان از کسب مقام سوم دانشجویان والیبالیست دختر این دانشگاه در مسابقات والیبال دانشگاه های منطقه 7 کشور خبر داد.
 
محمد رمضانی علوی افزود: این مسابقات از تاریخ 14 تا 19 ماه جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان با حضور هشت تیم از دانشگاه اصفهان، اراک، صنعتی اراک، صنعتی اصفهان، یزد، تفرش، شهر کرد و کاشان برگزار شد.
 
وی خاطر نشان کردند دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب نمودند.
 
كسب عنوان نائب قهرمانی تیم تنیس روی میز دانشجویان پسر دانشگاه کاشان و سهمیه ورود به المپیاد ورزشی دانشجویان
 
مدیر تربیت بدنی دانشگاه کاشان از كسب عنوان نائب قهرمانی تیم تنیس روی میز دانشجویان پسر این دانشگاه در مسابقات انتخابی دانشگاههای منطقه 7 كشور خبر داد.
 
  
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.