رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: باید یک فهم مشترک میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ایجاد کرد.

پیرسالاری نظام دیوان‌سالاری ما را آزار می‌دهد/ضرورت ایجاد فهم مشترک میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایانبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق خرازی رئیس شوری مرکزی حزب ندای ایرانیان در همایش رونمایی از برنامه‌های حزب ندا در مجلس دهم با اشاره به مهمترین اولویت مجلس آینده اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل مجلس آینده احترام به حقوق انسان‌ و کرامت انسان است.

وی افزود: چگونه برخی به خود اجازه می‌دهند که با ایمان و دین مردم بازی کنند و باید گفت این انتخابات مشت محکمی بر دهان افرادی بود که تصور می‌کردند می‌توانند در انتخاب مردم تصرف کنند و مردم انقلاب کردند تا از نقطه نابرابری و ناجوانمردانه خارج شوند.

خرازی در ادامه تصریح کرد: چگونه یک فرد تصمیم می‌گیرد که شخصی که دو دوره رئیس جمهور بوده را ممنوع‌التصویر کند و متاسفانه عده‌ای نانشان در این است که کشور در اختلافات باشد. انتخابات این دوره انتخابات عظیم و بزرگی برای همه بود.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه این انتخابات درس‌های فراوانی داشت، اظهار داشت: درس این انتخابات برای ما اصلاح‌طلبان این بود که اگر با وحدت و انسجام به صحنه بیاییم می‌توانیم عظمت و شکوه را خلق کنیم و برای مردم هم این است که اگر در پای صندوق‌های رای حاضر شوند می‌توانند با رای خود یک سیل عظیم را ایجاد کنند.

وی افزود: درسی که این انتخابات برای حاکمیت داشت، این بود که مردم به نظامشان اعتقاد دارند ولی خواستار تحول و تغییر هستند و برای دولتمردان این پیام را داشت که ما همه کار را کردیم و اکنون نوبت دولتمردان است که باید مسائل را حل و فصل کنند و نمی‌توانند با مسائل مردم و جامعه سرسری برخورد کرد.

وی با بیان اینکه پیرسالاری نظام دیوان‌سالاری ما را آزار می‌دهد، اظهار داشت: اگر انقلابی صورت گرفت به خاطر حضور همین جوان ها بود و قطعا جوانان امروز از کسانی که در دولت هستند بهتر متوجه می‌شوند و انتظاری که از نمایندگان مجلس می‌رود این است که به فکر خود نباشند و به فکر این مردم باشند.

وی با اشاره به نقش احزاب در جریان سیاسی کشور اظهار داشت: احزاب می‌توانند در اتاق‌های فکر مجلس و در قانونگذاری کمک حال نمایندگان باشند و این احزاب هستند که می‌توانند اتاق فکر و اتاق اندیشه در جامعه باشند که الان اندیشه بلوغ فکری در جامعه پدید آید که نتیجه آن حل مشکلات در جامعه است.

خرازی در ادامه تصریح کرد: در این انتخابات باید از همه سپاس‌گذاری کرد و باید گفت: نمی‌توان این حماسه را مصادره به مطلوب کرد و تبریک گفت به مقام معظم رهبری که امکان این تلاش و تکاپوی عظیم را فراهم آورند و به سید اصلاحات که با تلاش خود به جامعه امید بخشید و همچنین از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید تشکر کرد.

وی افزود: ما به عنوان احزاب درباره علل رد صلاحیت‌ها توضیح  می‌خواهیم بدانیم که چرا افرادی شایسته رد صلاحیت شدند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نمی‌توان اصولگرایان را در جامعه نادیده گرفت،‌اظهار داشت: ما باید بپذیریم که اصولگرایان هم یکی از اعضای این جامعه هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و اصلاحات نیازمند یک راه و نقشه‌ای جدید است که در آن بتوانیم همه در کنار هم از اصلاح‌طلب تا اصولگرا یک سهم مشترک و یک عقل جمعی ایجاد کنیم تا بتوان باعث پیروزی نظام اسلامی شود.

وی در پایان تصریح کرد: در این مبنا باید یک فهم و عقیده مشترک میان اصلاح طلب و اصولگرا ایجاد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار