امضای قرارداد احداث نیروگاه 1400 مگاواتی روس ها با ایران/ نوسازی واحدهای تولید انرژی در دستورکار

وزیر نیرو از امضای قرارداد احداث نیروگاه حرارتی یک هزار و 400 مگاواتی توسط این روسیه در ایران تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت چیان عصر امروز (دوشنبه) در دیدار الکساند نوواک وزیر انرژی روسیه با وی، در محل وزارت نیرو اظهار داشت: در جریان سفر رئیس جمهور روسیه به ایران چند توافق بین دو کشور در خصوص مسائل مربوط به آب و برق صورت گرفت که جلسه امروز برای پیگیری آن توافق‌ها بود.

وی افزود: یکی از توافق‌های صورت گرفته احداث نیروگاه حرارتی به ظرفیت یک هزار و 400 مگاوات در بندرعباس بود که قرارداد احداث فاز اول این نیروگاه تا پایان هفته بین دو کشور نهایی می‌شود. همچنین نوسازی واحدهای تولید انرژی از دیگر زمینه های همکاری بین تهران و مسکو است . 

چیت چیان تاکید کرد: مقرر شد آوریل آینده (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) در تفلیس (پایتخت گرجستان) اجلاسی به منظور اتصال شبکه های برق ایران، ارمنستان، روسیه و آذربایجان برگزار شود و علاوه بر آن کمیته مشترک دائمی بین دو کشور برای پیگیری توافق ها تشکیل خواهد شد. 
 
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت: پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران در ماه های گذشته، زمینه همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی بیش از گذشته فراهم شده است. 

نوواک تصریح کرد: بحث های مفصلی در زمینه توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در حوزه انرژی و نیرو انجام شد که از جمله آنها قرارداد ساخت نیروگاه حرارتی یکهزار و 400 مگاواتی بین دو کشور است که در روزهای آینده نهایی خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه اتمی، احداث سیستم واحد انتقال برق بین دو کشور از طریق آذربایجان و ارمنستان و همچنین نوسازی واحدهای تولید انرژی از دیگر زمینه های همکاری دو طرف محسوب می شود. 

نوواک تاکید کرد: تبادل برق بین دو کشور، استفاده از سیستم ها و تجهیزات انتقال برق، به کارگیری فناوری های نوین و تبادل تجربیات بین دو کشور در آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد و سعی می شود از سرمایه و توانمندی شرکت های ایرانی نیز در این زمینه استفاده شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار