ایران و ژاپن در حوزه پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت  گفت: خوشبختانه در مقطعی هستیم که توافقنامه جامع سرمایه گذاری به مبلغ 10 میلیارد دلار بین مقامات دو کشور صورت گرفته است و ما توقع داریم بخش ویژه ای از آن به حوزه سلامت اختصاص یابد.
 
دکتر حریرچی گفت: کشورهایی ماننند آلمان، ایتالیا، کره و چین برای ساخت مراکز درمانی در ایران اعلام آمادگی کرده اند.
 
قائم مقام وزیر بهداشت بر تسریع روند اجرایی شدن توافقات ژاپن و ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به نظر مساعد رییس جمهور و نخست وزیر ژاپن برای ساخت دو بیمارستان توسط دولت ژاپن ، انتظار داریم این توافقات با سرعت بیشتری اجرایی شود.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران هلث در تهران ، گفت: از وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ژاپن نیز برای حضور در این برنامه دعوت رسمی خواهیم کرد.
 
دکتر حریرچی با اشاره به بازار کشورهای همسایه و وابستگی  سیستم های بهداشتی درمانی کشورهایی مانند افغانستان و عراق برای دریافت خدمات درمانی ابراز امیدواری کرد که همکاری های دوجانبه گسترش بیشتری یابد .
 
قائم مقام وزیر بهداشت در حاشیه امضای این تفاهم نامه نیز ابراز امیدواری کرد که با تامین و تجهیز از طرف همکاران ژاپنی و تامین نیروی انسانی و محل استقرار بتوانیم همکاری های مشترکی داشته باشیم.
 
دکتر حریرچی در پایان گفت: تفاهم نامه مشترکی را وزرای اقتصاد ایران و ژاپن مبنی بر کمک 10 میلیارد دلاری ژاپن امضاء کرده اند که انتظار می رود در زمینه ساخت بیمارستان های بالای هزار تخت و همچنین تجهیز و اداره به روز به لحاظ تکنولوژیهای اطلاعاتی بتوانیم همکاری های مشترکی با ژاپن داشته باشیم.
 

منبع: عصرخبر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
یعنی بااینهمه مهندس و...خودمون نمی تونیم بیمارستان بسازیم؟!!!
آخرین اخبار