یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی در مسجد امام حسین(ع) زادگاهش روستای ناصر آباد آبیک برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگا خبرنگاران جوان ؛ یکی از همرزمان شهید در این مراسم گفت: فرماندهانی همچون شهید عیوضی در دوران دفاع مقدس دشوارترین عملیات ها را بر عهده گرفتند و به عشق امام حسین (ع) و رهبر کبیر انقلاب(ره) همواره پیشرو بودند.

سرهنگ خلبان ایرج میرزایی به بیان خصوصیات ممتاز اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: شهید عیوضی فردی شجاع، ایثارگر و عادل بود که در روز شهادت خود به جای یکی دیگر از خلبانان به مأموریت رفت.

وی با بیان اینکه شهید عیوضی با وجود روزه داری و در گرمای بیش از 55 درجه در بصره عراق به شهادت رسید افزود: هوانیروز در دوران دفاع مقدس بیش از 240 شهید خلبان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 همچنین جمعی از فرماندهان پایگاه هوانیروز  شهید امینی شهرستان آبیک و اصفهان با حضور در منزل شهید خلبان عیوضی با مادر این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کردند.

سرهنگ خلبان فرقانی فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی ابیک در این دیدار گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه قانونی و شرعی تمام آحاد جامعه است.

رحمانی فرماندار آبیک نیز گفت: قرار است تندیس این شهید والامقام در روستای زادگاهش ساخته و نصب شود. 

امیر سرلشگر شهید خلبان ایرج عیوضی 23 تیر سال 1361 پس از عملیات آزادسازی خط لوله‌های نفتی از محاصره دشمن، در شمال‌ شرق بصره مورد هدف موشک دشمن بعثی قرار گرفت و به اتفاق همرزمش محمدامین مرادحسینی به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از 16 سال به میهن اسلامی بازگشت و پس از تشییع در نماز جمعه تهران در زادگاهش روستای ناصرآباد آبیک به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار