باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد/

دلایل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات تهران

اصلاح‌طلبان در مرحله احراز صلاحیت کاندیداها بوسیله شورای نگهبان بسیاری از افراد خود را از دست داده بودند و بعید به نظر می‌رسید اینگونه با اقبال عمومی رو به رو شوند.

دلایل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همسویی این دولت با آنان، اصلاح طلبان با ورود به عرصه انتخابات توانستند گوی پیروزی در انتخابات تهران را از رقیب بربایند و حداکثر کرسی های مجلس در پایتخت را کسب کنند.این در حالی است که جریان اصولگرا بعد از سه دوره پیروزی حالا ناکام میدان انتخابات تهران است و بسیاری از کارشناسان سیاسی در پی تحلیل این شکست برآمده اند.

برخی معتقدند علت اصلی شکست اصولگرایان در تهران مصادره نام اصولگرایی توسط افرادی خاص بود و حتی در شهرستان ها نیز این اتفاق روی داد.

اما درباره آرایش سیاسی مجلس آینده باید دید ترکیب آینده مجلس چطور خواهد بود. معمولا نامزدها در کسوت کاندیداتوری حمایت گروههای سیاسی مختلف و بعضا متفاوت را پذیرا می شوند چون اصل برای آنها رای آوری است، اما بعد از ورود به مجلس رفتارهای نمایندگی آنها با رفتارهای کاندیداتوری متفاوت می شود و باید دید در حوزه نمایندگی چه رفتاری را شکل خواهند داد.

روز های بعد از رقابت هفتم اسفند حالا تمام شده است. اصلاح‌طلبان به دلیل پیروزی شان در انتخابات تهران بار سنگینی از مطالبات مردمی که آنها را ترجیح دادند بر دوش دارند و با آغاز به کار دور بعد مجلس باید پیگیر عمل به وعده های خود باشند.  
 
محمدرضا عارف، نفر اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران و سر لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌‍طلبان نیز در پیام تشکر خود از مردم به این نکته اشاره کرد. وی ضمن تشکر از مردم برای حمایت از او و دیگر افراد حاضر در فهرست اصلاح‌طلبان تهران افزود: مطمئنا" رای شما مردم بزرگوار به اعضای لیست "امید" مسئولیت خطیری را متوجه ما می کند که باید دربرابر این وظیفه مهم و حساس به خوبی انجام وظیفه نمائیم. در این مقطع زمانی باید به رقابت های انتخاباتی پایان داد و ضمن تمکین به قانون تمام سعی و تلاش خود را به سرانجام رساندن وعده های داده شده به ملت بزرگوار معطوف کرد.

وی ادامه می دهد: اینجانب و همراهانم در "لیست امید" قدردان و وام دار همه مردم و جوانان عزیز هستیم و فراموش نخواهیم کرد که این شما بودید که با درک شرایط حساس و به خصوص با تحمل و گذشت از مشکلات، یکی از حساس ترین و پرشورترین انتخابات تاریخ کشور را با حفظ آرامش و خویشتن داری برگزار گردید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار