بازمحمد مبارز ورزشکار افغان در رشته «مبارزة آزاد»، حريف روسى‌اش را شكست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازمحمد مبارز، در برابر حريف پرقدرت روسی خود به ميدان مبارزه رفت و توانست در دقايق اول روند اول، حريفش را شکست دهد.

اين مسابقه ساعت 8:30 شب به وقت افغانستان در بزرگترين استاديوم شهر مسكو به نام لوژنيكى كه پيش از 10 هزار تماشاچى داشت، برگزار شد.

درمسابقه ياد شده معاون رييس جمهور روسيه، سفير و شمارى از کارمندن سفارت افغانستان مقيم آن کشور، برخى ازمسوولين ورزشى روسيه و صدها تن ازافغانهاى مقيم روسيه  اشتراک کرده بودند.

باز محمد مبارز، از جمله ورزشکاران مطرح افغانستان است که تا کنون افتخارات زياد بينالمللی را برای ورزش کشور به دست آوردهاست.

مبارز، قبل ازاينکه به مصاف حريف روسى اش قرارگيرد، درپيامش به مردم افغانستان گفته است: «تمام اقوام مختلف افغانستان هميشه مرا حمايت كردن و من هم در زندگى ام هميشه كوشش كرديم هويت ملى بودن خود را حفظ كنم.»

وى افزوده است که با اين احساس، دايما خواسته است يك تصوير يا يك پيام ملى به تمام مردم جهان داشته باشد.

مبارز درادامه ياد آورشده است: «در مسابقه كه همراه حريف روسى خود دارم، دو پيام ميتانه داشته باشه يكى اينكه به تمام جهانيان ثابت  ميكنم كه ما افغانها يكى هستيم و از يكديگر خود حمايت ميكنيم،  افغانها قهرمان بودن، قهرمان هستند و قهرمان پرور هم هستند و از طرف ديگر، به مردم جهان نشان ميتم که اقوام مختلف از مبارز شان حمايت ميكنند.»

اين وزرشکار افغان، درادامه پيام خود گفته است درصورتيکه  دراين مسابقه موفقيت کسب کند، اين افتخار را بعنوان تحفه به تمامى نيروهاى امنيتى کشورتقديم ميکند.

وى همچنان حاضرشدن با لباس نظامى درميدان مسابقه را نشانة حمايت از نيروهاى امنيتى کشورعنوان کرده است.

مبارزة آزاد يا «ام ام اي» در افغانستان، ورزش کاملا جديدي است که توسط بازمحمد مبارز، راه اندازي شده است.

قبل از آن، بازمحمد يک پهلوان کشتي گير بود. او دستاوردهاي خوبي در پهلواني نيز داشت؛ اما علاقه خاصي به مبارزه آزاد داشت و اين ورزش را با استفاده از ويديوها و معلومات در انترنت آموخته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.