طى نشستى مقرر شد تفاهمنامۀ برگشت مهاجرين افغان از آلمان تهيه شود و براى ايجاد زمينه هاى اشتغال براى عودت کننده نيز اقداماتى صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خبرنامۀ وزارت امور خارجه افغانستان آمده است نشست مشورتی در مورد مهاجرین افغان در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، ديروز در کابل تدوير يافت.


منبع نوشته است که در این نشست، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، نصیراحمد اندیشه معین اداری و مالی وزارت امور خارجه، مسعود احمد عزیزی معین پالیسی وزارت امور داخله و محمد سلیمان کاکر معاون مشاور امنیت ملی شرکت کرده بودند.


در خبرنامه آمده است که در اين نشست، در مورد مهاجرین برگشت کننده افغان از آلمان، ادغام و اسکان مجدد و ایجاد زمینه های اشتغال برای آن ها بحث صورت گرفت.


به اساس معلومات منبع، در این نشست تأکید شد که برگشت این مهاجرین، باید به اساس یک تفاهمنامۀ همه جانبه میان افغانستان و آلمان صورت گیرد.


بر بنياد خبرنامه، در اين نشست فیصله شده است که یک کمیته تخنیکی متشکل از نمایندگان وزارت های امور خارجه، امور مهاجرین و عودت کنندگان، امور داخله، مالیه، شهرسازی، کار و امور اجتماعی و اطلاعات و فرهنگ، مسودۀ این تفاهمنامه را تهیه و تا دو هفتۀ دیگر با جانب آلمان شریک سازد.


این درحالی است که سفارت فنلند در کابل نيز به تاريخ چهارم حوت سال روان اعلام داشت که  پس از امضاى تفاهمنامه اى با حکومت افغانستان، پناهجويان افغان از کشورش اخراج خواهند شد.


به اساس معلومات منبع، طى سال روان ٥٢٠٠ پناهجوى افغان وارد آن کشور شده اند.


به اساس معلومات وزارت امور مهاجرين و عودت کننده ها، در مدت يک سال اخير، حدود ٢٥٠ هزار افغان به کشورهاى اروپايى رفته اند، که ازاين جمله ١٥٠ هزار اين پناهجويان به آلمان رفته اند.


اين در حالى است که شمارى از افغان ها حين رفتن به کشورهاى اروپايى، در آب ها غرق شده اند. در کل، حدود شش ميليون افغان در کشورهاى مختلف به خصوص پاکستان و ايران به سر می‌برند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.