نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بنیاد شهید از جمله دستاوردهای انقلاب است که حتی قبل از انقلاب نیز به فرمان امام و بصورت مخفی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدای انقلاب فعالیت داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان ، آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد' در دیدار رئیس و معاونین بنیاد شهید استان افزود: بنیاد شهید باید به اتاق فکری برای ایجاد اشتغال تبدیل شود و این همان معنای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر مظعم انقلاب است.
وی بااشاره به نیازهای خانواده های شهدا و ایثارگران و فعالیت های بنیاد شهید گفت: یکی از مهمترین فعالیت های بنیاد شهید در رابطه با اشتغال ایثارگران است که در این راستا، فعالیت های بنیاد نباید به نامه نگاری و درخواست از ادرات برای اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران محدود شود.
امام جمعه اصفهان افزود: ایجاد مشاغل خانگی و تبدیل آن به کارگاه های کوچک زودبازده باید در اولویت اول بنیاد شهید برای خانواده های ایثارگر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: شناسایی متخصصان در بین ایثارگران و فرزندان شهدا و فراهم نمودن زمینه فعالیت آنها برای اشتغالزایی باید بصورت جدی مورد توجه بنیاد شهید استان اصفهان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت احداث مجموعه فرهنگی گلستان شهدای اصفهان اظهارکرد: این مجموعه فرهنگی باید در شأن شهدا ساخته شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: کار فرهنگی نیازمند تلاش است و از آنانی که فقط حرف فرهنگی می زنند و عملشان تنها در قالب شعار باقی می ماند، نباید هیچ انتظاری داشت.
وی افزود: امروز حضور جوانان و نسل سوم انقلاب در میدان سوریه نشان از بازده مثبت کارهای فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت دارد و با وجود تمام توطئه ها و جنگ نرم دشمنان چنین جوانانی پرورش یافته و به چنین رشدی در فرهنگ شهادت و ایثار رسیدند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نصب و عزل مدیران افزود: عزل و نصب مدیران نباید خللی در فعالیت و امور ادارات ایجاد کند و مسئولین بنیاد شهید نیز نباید اجازه دهند که عزل و نصب مدیران در کار آنها خلل ایجاد کند و باید با صراحت، مدیریت و اقدامات محکم، کار را به پایان برسانند.
وی با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده هستند و نباید بر اثر سهل انگاری و کوتاهی ما به مرحله ای برسند که روحیه شهادتشان را از دست بدهند، افزود: مقام و عظمت جانبازان از شهدا نیز بالاتر است چنانکه در روایت آمده است رزمنده ای که بتواند درد را تحمل کند، ثواب هزار شهید را دارد.
امام جمعه اصفهان اظهارکرد: بنیاد شهید از جمله دستاوردهای انقلاب است که حتی قبل از انقلاب نیز به فرمان امام و بصورت مخفی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدای انقلاب فعالیت داشت.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به این آیه که هر کس ایمان و عمل صالح انجام دهد، خداوند محبتش را در دل مردم قرار می دهد، افزود: خدمت به مردم و در رأس آن خدمت به مستضعفین و خانواده های شهدا، باعث شده که محبت امام (ره) در قلوب مردم باقی بماند و به چنین عظمتی برسد.
وی تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که در چهارچوب هایی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده اند، فعالیت کنیم و خدمت رسانی به مردم را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.
در ابتدای این دیدار سردار ' عبدالله کریمی ' مشاور ریاست عالی بنیاد و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به 22 اسفند روز شهید و فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تاسیس بنیاد شهید، افزود: مهمترین فعالیت های بنیاد شهید در زمینه اشتغال، واگذاری زمین به ایثارگران و خدمات درمانی و رفاهی انجام شده است.
کریمی بااشاره به فعالیت های بنیاد شهید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز گفت: تنها نباید به نامگذاری چنین روزی به نام شهید بسنده کنیم، بلکه باید زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش فراهم شود.
وی افزود: بنیاد شهید در این زمینه در سال جاری با ورود به مسائل هنری از جمله تئاتر و انتشار 32 عنوان کتاب، گام های مؤثری برداشته است. 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.