ویژه برنامه «سبزه نشانی» با ارائه و معرفی آیین‌ها و رسوم ایرانی در ایام نوروز پخش می‌شود.

محسن کرمی تهیه کننده ویژه برنامه نوروزی «سبزه نشانی» در خصوص جزئیات این برنامه برای نوروز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «سبزه نشانی»  در 12 قسمت 20 دقیقه‌ای از اول فروردین ساعت 18 روی آنتن شبکه یک می‌رود. در این برنامه قصد داریم آیین‌ها و رسوم قدیمی ایران را بیان کنیم. خرید عید، دید و بازدید، گلریزان، پنجشنبه آخر سال و روز طبیعت از جمله آیین‌هایی است که در برنامه مطرح می‌شوند.
 
وی ادامه داد: مجری «سبزه نشانی» رسول نجفیان است. به علاوه بخش‌های نمایشی در برنامه وجود دارد که رسوم را با کلیپ‌های ضبط شده نمایش می‌دهیم.
 
کرمی اظهار داشت: تولید «سبزه نشانی» از اوایل اسفند آغاز شده است و همچنان ضبط آن ادامه دارد. فکر می‌کنم تا 23 اسفند ضبط ادامه داشته باشد.  
 
وی تاکید کرد: هدف اصلی «سبزه نشانی» روایت آیین‌های قدیمی نوروزی در قالب کلیپ، شعر خوانی و تصویرسازی است. عمده کار را در شهرک غزالی بازسازی کرده‌ایم. بطور کل به آیین‌های ایرانی و اسلامی به شکلی ویژه پرداخته می‌شود.
 
تهیه کننده «سبزه نشانی» تصریح کرد: تیتراژ ابتدایی برنامه قطعه خاطره انگیز «بهار بهار» با صدای تورج شعبان‌خانی است. همچنین برای هر یک از قسمت‌های برنامه 12 کلیپ آماده شده است. این کلیپ‌ها با اجرای رسول نجفیان است که اشعار قدیمی را بازخوانی کرده و کلیپی از آن‌ها ساخته شده است که در هر برنامه پخش می‌شود. مدت زمان هر یک از این کلیپ‌ها 5 دقیقه است.
 
کرمی افزود: شاهنامه‌خوانی نیز جزو برنامه‌های ما است که میرشکاک آن‌ را اجرا می‌کند. مدت زمان این پخش 5 دقیقه است.
 
لازم به ذکر است عوامل این برنامه عبارتند از: تهیه کننده:‌محسن کرمی، کارگردان: روح‌اله انصاری، مدیر تولید: مرتضی افضلی، تصویر بردار، احسان اسکندری و شعرا: یوسف‌علی میرشکاک و مهدی مظاهری.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار