فورچون: فهرست گران‌ترین شهرهای جهان/ صدرنشینی سنگاپور برای سومین سال متوالی

مجله فورچون در گزارشی فهرست گران‌ترین شهرهای جهان را منتشر کرد.

فورچون: فهرست گران‌ترین شهرهای جهان/ سنگاپور برای سومین سال متوالی در صدر+جدولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله فورچون، «واحد اطلاعات اکونومیست» به تازگی فهرست گران‌ترین شهرهای جهان در سال 2016 را منتشر کرده است. شهر آسیایی «سنگاپور» برای سومین سال پیاپی در صدر این فهرست قرار دارد. پس از این شهر جزیره‌ای، «زوریخ» سوئیس و «هنگ ‌کنگ» قرار دارند. 

واحد اطلاعات اکونومیست پس از ارزیابی 160 محصول و سرویس خدماتی و گردآوری 400 قیمت در شهرهای مختلف جهان و مقایسه آن‌ها با «نیویورک» این فهرست را تهیه کرده است. نیویورک با بیشترین صعود از سال 2002 (1380)، در جایگاه هفتم قرار دارد. این شهر نسبت به سال 2011، 42 پله صعود کرده است. تورم و افزایش ارزش دلار از دلایل اصلی گران‌تر شدن نیویورک هستند. این دو عامل همچنین باعث صعود «لس‌آنجلس» در این جدول شده‌ است. 
 

فهرست گران‌ترین شهرهای جهان:

1- سنگاپور
2- زوریخ
3- هنگ‌ کنگ
4- ژنو
5- پاریس
6- لندن
7- نیویورک
8- کپنهاگ
9- سئول
10- لس‌آنجلس


نوسانات ارزش واحد پول برخی کشورها و افت شاخص بهای کالا باعث جابه‌جایی بسیاری از شهرهای جهان در این فهرست شده است. نوسانات نرخ ارز در سال جاری میلادی، کشورهای «آرژانتین،» «ژاپن،» «استرالیا،» «کانادا» و «روسیه» را تحت تأثیر قرار داده است. 

یکی از تدوین‌کنندگان این فهرست معتقد است در 17 سال گذشته، 2015 بی‌ثبات‌ترین سال از نظر نوسان قیمت‎ها بوده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار