روسیه در سال 2018 یک موتور فضایی هسته‌ای را آزمایش می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پاپیولار ساینس، انجام برنامه‌های فضایی بسیار هزینه بردار است. موشک‌ها برای تولید انرژی بیشتر باید مقدار سوختی را که حمل می‌کنند، افزایش دهند. در نتیجه وزن موشک سنگین خواهد شد. شاید آنچه سفرهای بین سیاره‌ای نیاز دارند یک موتور بهتر برای انتقال افراد باشد. 

شرکت «روس‌اتم» موتورهای هسته‌ای را راه حلی برای رسیدن به مریخ می‌داند. مدیر این شرکت در مصاحبه با راشاتودی اعلام کرد « یک واحد انرژی هسته ای با ایجاد امکان شتاب و مانور بیشتر، رسیدن به مریخ را در یک و نیم ماه میسر می‌کند. وی افزود موتورهای کنونی برای سفری یک طرفه به مریخ، یک سال و نیم زمان نیاز دارند.»

«روس‌اتم» اعلام کرد یک نمونه از این موتورها را برای آزمایش در سال 2018 آماده خواهد کرد. با اینکه جزئیات بیشتری از این برنامه در دست نیست، احتمالاً این موتور به روش موتورهای موجود در نیروگاه‌های هسته‌ای عمل و از شکافت حرارتی استفاده کند. 

ناسا نیز طراحی موتورهای مشابه برای مأموریت‌های مریخ را در نظر داشته است. البته بزرگترین مانع روسیه برای رسیدن به این هدف، هزینه بالای این پروژه است. همچنین خطر بزرگی وجود دارد که اگر این موتور تحت تأثیر نیروی گرانشی زمین قرار بگیرد، ما با یک راکتور هسته‌ای روبرو خواهیم بود که از فضا به زمین اصابت می‌کند! 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
راه حلش ساده است . راکتور هسته ای را بعد از خروج و دور شدن از جو زمین راه بیندازد . این جوری خطری زمین را تهدید نمیکند .
Germany
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
راکتورش بعد از پرتاب و رسیدن به فضای خارج از زمین فعال میشه، بنابراین مشکلی ایجاد نمی کنه.
آخرین اخبار