معاون وزيرامورخارجه ايران از صدور رواديد يك ساله برای بازرگانان افغان در راستای گسترش همكاری های اقتصادی و تجاری ميان ايران و افغانستان خبر داد

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قشقاوی» معاون وزیر امورخارجه ایران، روز پنجشنبه در گفت و گو ایرنا گفت،بر اساس تصمیمات سومین نشست همكاری های كنسولی ایران و افغانستان در كابل ، بازرگانان افغان در طول یك سال پس از هر بار ورود به ایران می توانند به مدت یك ماه در ایران اقامت داشته باشند.

قشقاوی،تصریح كرد،با توجه به روابط رو به رشد اقتصادی دوجانبه ، صدور روادید یك ساله برای تجار و بارزگانان افغان، دستاورد خوبی برای افزایش سطح این همكاری ها خواهد بود.
سومین نشست همكاری های كنسولی میان ایران و افغانستان روز چهارشنبه در كابل با تشكیل سه گروه كاری در زمینه مهاجران، حمایت حقوقی و همكاریهای دیپلماتیك آغاز و امروز پنجشنبه به كار خود پایان داد.

در نشست همكاری های كنسولی میان ایران و افغانستان یك سند همكاری در زمینه ارائه تسهیلات به اتباع دو كشور امضا شد.

معاون وزیرامورخارجه ایران در سفر سه روزه به كابل علاوه بر شركت در سومین نشست همكاری های كنسولی ایران و افغانستان با وزیر امورخارجه ، رئیس مجلس نمایندگان و وزیر امور مهاجران افغانستان دیدار و گفت و گو كرد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.