مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: فعالیت آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان فعالیتی شبانه روزی است و مختص به یک دوره خاص از سال نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود دهبانی با بیان اینکه در برخی از روز های سال ممکن است خطر آتش سوزی بیشتر مردم را تهدید کند، افزود: برنامه ریزی و آماده باش از پیش تعیین شده در دستور کار قرار سازمان است که چهار شنبه پایان سال هم از همین روز ها است .


وی ادامه می دهد: سرانه آتش نشانی در همدان 10 ایستگاه است و جانمایی این ایستگاهها در شهر به نوعی است که همکاران در زمان مناسب به محل حادثه برسند.

دهبانی گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در اواخر اسفند به خصوص شب چهارشنبه سوری برای مکان های شلوغ و پر درد سر در میدان های که امکان آتش بازی وجود دارد برنامه ریزی می کند و قبل از زمان احتمالی آغاز آتش بازی ها حضوری مستمر در این مکان ها دارند.

دهبانی خاطرنشان کرد: این سازمان هر سال در قالب برنامه های آموزشی شهروندان را از خطر آتش سوزی آگاه می کند و ابزارهای فرهنگ سازی، تبلیغاتی مانند کتاب، بروشور، بنر برای کاهش خطر های پیش رو چهارشنبه سوری در میان شهروندان توزیع می شود.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یادآور شد: با اطلاع رسانی مداوم سازمان سال گذشته آتش سوزی مرتبط با چهارشنبه سوری به ما گزارش نشد اما از شهروندان انتظار داریم در صورت وقوع حادثه در این رابطه با حفظ خونسردی خود با شماره 125 اطلاعات لازم را در اختیار کاربران این سامانه قرار دهند.

وی به شهروندان توصیه کرد: والدین در برگزاری مراسم چهارشنبه سوری حتماً حضور داشته باشند و اجازه ندهند فرزندانشان بدون رعایت مسائل ایمنی آتش روشن کنند و یا با پرتاب مواد آتش زا به سمت دیگران یا بر روی شاخه درخت، پشت بام و بالکن منازل آتش سوزی ایجاد کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.