استاندار قزوین در نامه ای به رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، خواستار تخصیص اعتبارات برای پیشگیری از توسعه بیابان زایی و ریزگردها در استان شد.

نامه همتی به ابتکاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛در بخشی از نامه فریدون همتی آمده است:  با عنایت به خشکسالی های اخیر ، متاسفانه بخش وسیعی از اراضی دشت حاصلخیز قزوین و بوئین زهرا با شتاب روزافزون در حال بیابانی شدن و تبدیل به کانون ایجاد ریزگردها است.

استاندار قزوین تاکید کرده است: هرگونه تاخیروتعلل در شروع عملیات علمی و عملی مقابله با پدیده مذکورمنتج به تعمیق مشکلات حاد در مناطق جمعیتی و زیرساختهای استان های قزوین ، البرز و تهران خواهدشد.

در ادامه نامه استاندار آمده است : نظربه اهمیت و حساسیت موضوع و با توجه به شرایط حاد منطقه و ضرورت نیاز به عزم ملی برای جلوگیری از گسترش پدیده بیابان زایی در اراضی مذکورکه بالقوه و بالفعل معضل و تهدیدی جدّی برای سلامت و اقتصاد استان های درگیر موضوع می باشد؛ دستور فرمایید تا قبل از سپری شدن فصل اقدامات بیولوژیک مربوطه ، با تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای عملیات در حداقل 100 هزار هکتار از اراضی منطقه موصوف مساعدت لازم عاجل مبذول شود و نتیجه را به این استانداری اعلام نمایند.

گفتنی است به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع  استاندار قزوین دراین خصوص با معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور  و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور هم مکاتبه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار