رییس کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع با منتخبین زن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع، در این نشست هم اندیشی که در در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، رییس کمیته با اشاره  به برخی از  بندهای ذکر شده در برنامه ششم توسعه و سیاستهای کلی نظام در حوزه زنان و خانواده به اهمیت و ضرورت حضور فعال نمایندگان زن در این خصوص تاکید کرد.

وی با تاکید بر این که اسلام بزرگترین مدعی عدالت و مدافع عدم تبعیض در جهان است، خاطر نشان ساخت: باید مراقب باشید بیگانگان و غربیان نتوانند ما را با الفاظ عدم تساوی و تبعیض ما را به چالش بیندازند.

بروجردی همچنین  با تاکید بر جایگاه حساس نهاد فراقوه ای مجمع تشخیص مصلحت نظام، موارد ذیل را از جمله وظایف کمیته خاص زنان و جوانان  را بدین شرح برشمرد: تدوین سیاستهای کلی برنامه های پنج ساله توسعه ای دولت ، تدوین سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران درخصوص زنان، جوانان، خانواده، کودک، اوقات فراغت و ... نظارت برحسن اجرای سیاستهای کلی نظام که وظیفه ای تفویضی است.

رئیس کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع همچنین رفع اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان و حل معضلات نظام درصورتی که از سوی مقام معظم رهبری به مجمع ارجاع گردد را یکی دیگر از وظایف این کمیته خواند.

انتهای پیام/


برچسب ها: احزاب ، مجلس ، دولت ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار