معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با برگزاری دوره های آموزشی «فرهنگ میزبانی» به ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به زائران نوروزی امام هشتم و تعمیق فرهنگ مجاوری پرداخته است.

‏خدمتی نوین در جهت ارتقای فرهنگ میزبانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، در این طرح آموزشی که چهارمین سال خود را طی می کند، رانندگان تاکسی مبادی ورودی شهر و حوزه ‏حریم رضوی، سازمان پایانه مسافربری، راهنمایان زائر و افراد دخیل در امر اسکان موقت مسافران عید از اوایل بهمن ماه سال جاری در دوره های تخصصی آموزش دیده اند.

مخاطبان این طرح در چهاردسته «رانندگان ناوگان ‏حمل و نقل عمومی»، «اصناف و کسبه پیرامون حرم»، «نیروی انتظامی» و «هیئت‌های مذهبی و ‏خدمت‌یاران» و عموم مردم تقسیم شده اند و به تناسب نیاز هر گروه، بسته های آموزشی و محصولاتی همچون کتاب زیارت، و‏ سی دی صوتی جامع از سخنرانی اساتید در اختیار آنها قرار گرفته است.

در این بسته آموزشی، آشنایی با اصول میزبانی و چگونگی برخورد با مهمان، ‏اصول اخلاقی و معرفتی ‏سیره رضوی، حرم شناسی و آشنایی با صحن ها و رواق ها، مشهد ‏شناسی و نیز فراگیری زبانهای خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین با توجه به ضرورت آشنایی با زبانهای خارجی 300 نفر از ‏رانندگان تاکسی خط ویژه پروازهای خارجی، مبادی ورودی و حوزه حریم حرم و 86 نفر از راهنمایان زائر با سپری کردن 4 ترم آموزشی زبانهای عربی یا ‏انگلیسی را فراگرفته اند.

شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها که دو ‏ترم فشرده را در80 ساعت آموزشی پشت سر گذاشته اند، سه ترم باقی‌مانده را از 20 ‏فروردین ماه سال آینده در دوره تکمیلی طی می کنند.

همایش تجلیل از آموزش دیدگان این دوره هفته آخر اسفند با حضور مسئولان شهرداری برگزار می شود تااین افراد، آمادگی لازم برای ارائه خدمت به زائران ‏نوروزی را داشته باشند.

انتهای پیام//

برچسب ها: فرهنگ ، میزبانی ، آموزش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.