در این گزارش آخرین وضعیت تراز آب دریاچه ارومیه را در قالب بسته عکس مشاهده خواهید کرد، این تصاویر را شهروندخبرنگاران برای باشگاه خبرنگاران ارسال کرده‌اند.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه بزرگ آب‌شور دنیا در شمال غربی ایران که در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. شهروندان ارومیه‌ای از آخرین وضعیت و تراز آب دریاچه ارومیه تصاویری تهیه و برای باشگاه خبرنگاران ارسال کرده‌اند.

منبع: اهالی ارومیه

(برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید)


گروه شهروند خبرنگار/ بیشتر بدانیم:
بزرگترین دریاچه داخلی ایران، پارک ملی و ذخیره‌گاه زیستی این‌ها تنها بخشی از صفات دومین دریاچه شور دنیاست، دریاچه‌ای که در زمان پرآبی پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۲ میلیارد متر مکعب آب داشت.

دریاچه ارومیه در سال ۱۳۷۴ با تراز آبی ۱۲۷۸ متر از سطح آب‌های آزاد دوران پرآبی خود را سپری می‌کرد. تمام مشکلات از سال آبی ۷۷-۱۳۷۶ آغاز شد.

خشکسالی از مصرف بی رویه منابع آب حوضه پرده برداری کرد، بحران جدی و جدی‌تر شد تا اینکه شوره زاری به وسعت ۵ هزار کیلومتر مربع به وجود آمد، طوفان‌های نمک وزیدن گرفت و بدون تعارف زندگی میلیون‌ها نفر در این پهنه جغرافیایی در ابعاد مختلف با خطر مواجه شده است.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
همین الان چشمام خیسه.ایکاش دریاچه ی زیبای ارومیه برگرده.به یاده چندسال قبلترهااا.یادش بخیر
آخرین اخبار