همزمان با روزهای پایانی سال و در آستانه بهار، از سایت جدید آستان قدس رضوی به چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و ترکی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،سایت جدید چهار زبانه آستان قدس رضوی با ساختار جدید آغاز به کار کرد.  
در این سایت که به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی با ساختار جدید و با رویکرد اطلاع رسانی متنوع در فضای مجازی طراحی شده است، خدمات حرم مطهر برای زائران غیر ایرانی، توریست ها و ایرانیان خارج از کشور ارائه شده است.

همچنین اطلاعات کامل موقعیت جغرافیایی حرم، تاریخچه، معماری و خدمات رفاهی، معرفی کامل ادارات و بخش های مختلف حرم مطهر، تغییرات و توسعه حرم مطهر رضوی در چند دهه اخیر به صورت جذاب به نمایش درآمده است.

معرفی شهر مشهد، مشاهیر مدفون در حرم مطهر، زندگینامه و احادیث امام رضا(ع)، معرفی و تبیین وقف و همچنین معرفی آستان قدس رضوی، خدمات آن، تولیت و قائم مقام آستان قدس رضوی و همچنین بخش های ویژه خدمات به زائرین خارجی به ویژه عرب زبان ها، اردو زبان ها، انگلیسی و آذری زبان ها  از دیگر بخش های ساختار جدید سایت چهارزبانه آستان قدس رضوی است.

در بخش ویدئوهای این سایت نیز مستندهای خبری، گزارش های خبری، نماهنگ های اختصاصی تولید شده به زبان هر سایت بارگذاری می شود.

در بخشی از ساختار جدید این صفحات اخبار روز آستان قدس ضوی و حرم مطهر با رویکرد بین المللی انتخاب و به زبان های مختلف ترجمه و بارگذاری می شود.

پخش زنده حرم مطهر، زیارت نیابتی ، زیارت مجازی، معرفی موزه های آستان قدس رضوی و همچنین معرفی مناسبت های ویژه سال از دیگر بخش های این سایت است.

در مجموع 15 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم متشکل از گروه های ترجمه و امور مربوط به سایت در پشتیبانی این بخش مشارکت دارند.

علاقه مندان و زائران غیر ایرانی می توانند با مراجعه به آدرسglobe. aqr. Ir   از امکانات و همچنین زیارت از راه دور از طریق فضای مجازی از خدمات سایت بهره مند شوند.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.