پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مرکز پرورش ماهیان خاویاری جویبار با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریال در 5 هکتار ساخته شده است گفت : مجوز راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران صادر شد.
محمد محمدپور افزود : قرار است در این مزرعه با 96 استخر پرورش ماهی سالانه 30 تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهی تولید شود.
وی گفت: راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری در مازندران ، امکان شناساندن و معرفی بیشتر این محصول را به صورت متمرکز در بازارهای جهانی فراهم می کند.
وی افزود: 10 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید دو هزار و 276 تن گوشت و 31.7 تن خاویار در مازندران هم اکنون فعال است .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : 10 فقره موافقت اصولی راه اندازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و 633 تن گوشت و 55.66 تن خاویار برای سرمایه گذاران بخش خصوصی مازندران صادرشد.
محمد محمدپور افزود : خاویار تولیدی ایران به کشورهای اسپانیا و فرانسه صادر می شود و امسال روسیه هم به این بازار اضافه شده است.
وی گفت : مزرعه قره برون که در ساحل چپکرود شهرستان جویبار و در روستای گلدشت واقع شده است ، مرداد ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
فیل ماهی یا بلوگا ، تاس ماهی ایرانی یا قره برون ، تاس ماهی روسی یا چالباش ، شیپ یا تاس ماهی شکم برهنه و اوزون برون یا سوروگا از گونه های ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.