شیراز؛

آمادگی شهرستان لارستان برای استقبال از میهمانان نوروزی

شهرستان لارستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: در لارستان 46 مدرسه ، دو خوابگاه تربیت بدنی ،4سالن ورزشی ،8 پارک و بوستان و سوئیت های خانه معلم در شهر لار به منظور اسکان مسافران و 8 کمپ انتظامی، خدماتی و امدادی برای راهنمایی، کمک و امداد به مسافران در نظر گرفته شده است.
علی اکبر نجیب زاده افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در بحث فرهنگی شامل ایجاد نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، جنگ شادی، برگزاری شب شعر ،اجرای برنامه موسیقی ، تئاترهای خیابانی ، برنامه نقاشی همگانی ، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم سال تحویل در محل گلزار شهدا و برپایی جشن استقبال از بهار است.
وی یادآور شد: در ایام نوروز همچنین پایگاه امداد و نجات، پایگاه کوهستانی و پایگاه امداد هوایی با بالگرد از طریق هلال احمر راه اندازی و به مسافران خدمات ارائه می کنند.
نجیب زاده همچنین از مسافران خواست هنگام ورود به لارستان اقدام به تهیه بروشورهای حاوی مسیر گردشگری و تلفن های ضروری کنند.  
فرماندار لارستان اضافه کرد: لارستان در جنوب استان فارس و در حد فاصل شهرستانهای داراب، جهرم، خنج، فیروزآباد و استان بوشهر و استان هرمزگان واقع شده‌ است.   
از جمله بناهای تاریخی پیش از اسلام در لارستان آتشکده کاریان، قلعه اژدها پیکر در لار، آتشکده محلچه در بین راه اصلی لار به شیراز، قلعه سفید خنج، قلعه فرشته جان، قلعه ایلود، کاروانسراهای واقع در بین جاده خنج،، کاروان سراهای واقع در بین جاده خنج به فال و فال به سیراف، قلعه جبرئیل در بنارویه و قلعه کی قباد در جویم را می‌توان ذکر کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار