سرانه رفاهی هر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی 16 میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : سرانه رفاهی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در حال حاضر 40 درصد کمتر از نیاز دانشگاهها است.
محمدرضا فراهانی با بیان اینکه سرانه رفاهی هر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی 16 میلیون ریال است افزود : سرانه کافی برای امور رفاهی هر دانشجو را 25 میلیون ریال است.
وی گفت: مجموع اعتبار فرهنگی و رفاهی وزارت بهداشت امسال دو هزار و 600 میلیارد ریال است در حالی که برای تامین نیازهای دانشجویان متناسب با امکانات به چهار هزار و 500 میلیارد ریال نیاز است.
وی افزود: برای نخستین بار اعتبار بخش فرهنگی و رفاهی امسال تفکیک شد، اما به دلیل کمبود اعتبار رفاهی، تمام بودجه فرهنگی در حوزه رفاهی دانشجویان هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده با بهبود وضعیت مالی دولت، اعتبار فرهنگی و رفاهی وزارت بهداشت نیز افزایش یابد.
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که در آینده در زمره کادر سلامت وزارت بهداشت در می آیند.
فراهانی افزود : ما از لحاظ سرانه فضای ورزشی در کل دانشگاه ها از حد استاندارد فاصله زیادی داریم و فاصله دانشگاه های علوم پزشکی با وزارت علوم نیز کمی بیشتر است.
بیش از 180 هزار نفر در 63 دانشگاه علوم پزشکی کشور تحصیل می کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: ساری ، سرانه ، دانشجو ، رفاه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار