معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 70 درصد موفقیت شرکتهای دانش‌بنیان و قابلیت آن ها در گرو فعالیت پارکهای علم و فناوری است.

محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: 70 درصد موفقیت شرکتها برای ورود به پارک‌ها قابلیت آن ها در معرض محصولات پارکهای علم و فناوری و تجاری سازی آن‌ها است. 

وی ادامه داد: از این روز شرکتهای دانش‌بنیان باید از مدیریت پارکها دلیل حضور افراد را مطالبه کنندو رئیس پارک باید متوجه باشد که برند پارکها متعلق به همه‌ی افراد حاضر در آن پارک است.

زین‌الدین با اشاره به یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تعامل میان صاحبان فناوری و بازار یکی دیگر از ماموریتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و یکی از راه‌کارهای رسیدن به این هدف برگزاری نمایشگاه ساخت و تجهیزات مواد آزمایشگاهی است. 

زین‌الدین تصریح کرد: شرکتهای دانش‌بنیان مهم‌ترین عامل دریافت فناوری در فرآیند انتقال فناوری هستند. 

وی تاکید کرد: درگذشته تمام قرار دادها بند انتقال ، انتقال تکنولوژی را داشت ولی شاهد بودیم که یک فناوری 22 بار به یک کشور وارد شده است . از این رو شرکتهای دانش‌بنیان باید در دوران پسا تحریم آمادگی های لازم ا برای دریافت فناوری داشته باشد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار