رشته جدید دکتری تخصصی «زیست فناوری میکروبی» در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصویب شد.

تصویب رشته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی در دانشگاه آزاد شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد، از تصويب و پذیرش رشته جديد دکتری تخصصی «زيست فناوری ميکروبی» از مهرماه 95 در این واحد دانشگاهی خبر داد.

دکتر عبدالله قاسمی گفت: داوطلبان تحصیل در این رشته می توانند در زمان های اعلام شده از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي، با مراجعه به نشانی azmoon.org نسبت به ثبت نام آزمون کتبی و سپس مصاحبه علمی اقدام کنند.

وی، با اشاره به اهميت اين رشته دکتری در واحد شهرکرد، و رشد مشاغل حاصل از زيست فناوری در سال‌های اخير افزود: با توجه به ناشناخته بودن اغلب ميکروارگانيسم‌ها در سطح جهاني و نقش همين تعداد از ميکروارگانيسم‌ها در تأمين حدود 90 درصد از فرآورده‌های زيست فناوری، تلاش در اين حوزه می‌تواند منجر به افزايش سريع رتبه علمی کشور شود.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به ارزش افزوده فعاليت‌های زيست فناوری و نقش ميکروارگانيسم‌ها در تأمين نيازهای انسان، دانش‌آموختگان رشته دکتری تخصصی زيست فناوری ميکروبی مي‌توانند سهم بسزايی در افزايش ثروت و کارآفرينی هم داشته باشند.

وی، يکي از شاخصه هاي توسعه و پيشرفت هر واحد دانشگاهی را ارتقای رشته های کارشناسي ارشد و دکتری تخصصي بیان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد تلاش مي کند با زيرساخت ها و پتانسيل های موجود، گام هاي موثری را در زمينه پيشرفت علمي جوانان اين مرز و بوم بردارد.

گفتنی است: رشته «زيست فناوری ميکروبی» يکي از رشته های جديد و بين رشته ای بيوتکنولوژی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار