کرمان؛

وُروار بلند ترین آبشار خاورمیانه

استان کرمان در حالی از دید ایرانگردان سرزمین عجایب نام گرفته است که در کنار صدها جاذبه تاریخی و طبیعی بلندترین آبشار خاورمیانه را نیز در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان، معاون گردشگردی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این آبشار که از رود فرق سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می شود.

وُروار بلند ترین آبشار خاورمیانه

مسیر دسترسی به آبشار وروار:

از روستای رود فرق حدود 5 کیلومتر کوهپیمایی متوسط به سمت آبشار وروار خواهید داشت.

این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد قرار دارد برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده جیرفت - کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود 20کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.

روستای رود فرق آخرین نقطه ای است که باید از آن جا کوهپیمایی خود را شروع کنید.

از روستای رود فرق حدود 5 کیلومتر کوهپیمایی متوسط به سمت آبشار وروار خواهید داشت.

جهانشاهی با اشاره به اینکه گردشگران بهترین زمان برای بازدید از آبشار وروار را به دلیل افزایش حجم آب آبشار، اسفند و فروردین می دانند افزود: اما فضای دلچسب و گیرای آن در هر زمان گردشگران و دوست داران طبیعت را به خصوص در ایام نوروز به سمت این نقطه از استان کرمان می کشاند تا ساعاتی شیرین از تمام جذابیت های خود، در ذهن تماشاگرانش به جای بگذارد و آنها را برای دیدار دوباره این مکان فراخواند.

وی یادآور شد: بدون شک آبشار وروار در کنار آبشار پیران یا ریجاب، آبشار لاتون و آبشار سرندکوه در استان کرمان بلندترین آبشارهای شناخته شده ایران زمین هستند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار