معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در آیین افتتاح سیلوی استراتژیک 50 هزار تنی شهید الله‌دادی شهرستان سیرجان افزود : سیلوی سیرجان در موقعیت حساس منطقه‌ای وجود دارد و مشکل عمده استان کرمان و منطقه جنوبشرق را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی قنبری افزود: سیلوی سیرجان به خط آهن و جاده ابریشم وصل می‌شود و می‌تواند منشا اثر برای استان کرمان و شهرستان سیرجان باشد و بیش از 14 میلیارد تومان برای سیلوی سیرجان هزینه شده که بیشتر این بودجه در دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است.

قنبری بیان کرد: پروژه سیلوی سیرجان برای مدتی رها شده بود اما این پروژه با پیگیری‌های استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس و فرماندار سیرجان تکمیل شد.

وی عنوان کرد: تامین کالاهای استراتژیک در قالب ذخیره سازی و توزیع یکی از رسالت های شرکت بازرگانی دولتی ایران است و یکی از مسئولیت‌ها ما در استان کرمان تامین فضای مناسب برای خرید تضمینی گندم است و شرایط خوبی داریم.

این مسئول ابراز داشت: در سال جاری حدود 8 میلیون و 80 هزار تن گندم تضمینی خریداری کردیم و در سال آینده نیز حدود 10 میلیون تن گندم خریداری می‌شود.

قنبری خاطرنشان کرد: در حالی در سال 93 حدود شش میلیون تن گندم وارد کشور شد که در سال جاری واردات گندم نداشتیم و طی سال آینده نیز نه تنها واردات گندم نداریم بلکه حدود 3 تن گندم مازاد داریم که باید برای صادرات آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی از تولید 300 هزار تن گندم در استان کرمان طی سال جاری خبر داد و گفت: حدود 155 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شد و این میزان در سال آینده افزایش می یابد.

قنبری از استاندار کرمان به عنوان فردی سختکوش، خدوم و دلسوز نام برد و تاکید کرد: طرح نان سالم یک کار ارزشمند است که با هدایت و حمایت استاندار کرمان اجرا شده است.

وی افزود: سرانه مصرف آرد در کشور بالاست اما در استان کرمان به علت افزایش کیفیت نان و کاهش هدررفت نان و گندم شاهد کاهش این سرانه هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبار قابل توجهی برای خرید تضمینی گندم گذاشته شده است و در سال جاری 9 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان برای خرید تضمینی گندم پرداخت کرده‌ایم و این میزان در سال آینده حدود 13 هزار میلیارد تومان می‌شود که رقم بالایی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سیلو ، سیرجان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار