به گزارش
گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی چراغ یک کارگاه در کشور خاموش می شود، کارگرانشان ناامید به منزل می روند و پس از مدتی تحمل بیکاری، دچار افسردگی حاد می شوند دست به پرخاشگری و بدخلقی با نزدیکانشان می زنند و اثرات منفی آن به خانواده و فرزندشان می رسد، کودکی که در چنین خانواده ای رشد کند به طور معمول عاقبت روشنی ندارد، افسردگی، یاس و کمبود هایی که چون دملی چرکین بر روح کودک باقی می ماند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دمل اگر بترکد دودش به چشم جامعه می رود و البته که مقصر اصلی خود جامعه است، جامعه ای که پوشیدن لباس مارک اروپایی با قیمتی سرسام آور را به خرید لباس دکمه تا به تای ایرانی ترجیح می دهد، جامعه ای که پوشیدن شلوار فاق کوتاه سنگ شور شده ترکی را به شلوار کتان ایرانی ترجیح می دهد.
کالای ایرانی خوب نیست، زود خراب می شود و رنگ و رو برایش باقی نمی ماند، اما ایرانی است، چرخی که آن را تولید کرده چرخ کشور را می چرخاند، با مد جلو نمی رود کاستی کم ندارد اما ایرانی است مال خودمان است، این تفکری است که سالها در ذهن اهل شرق آسیا رشد کرده، سونامی و زلزله ای که در سال 2011 در ژاپن اتفاق افتاد می توانست اقتصاد ژاپن را سالها عقب بیندازد، اما نیانداخت به یک دلیل مردمش اجازه ندادند، گزارشی که شبکه تلوزیونی آمریکایی CNN در سال 2012 از این کشور تهیه کرد به خوبی این موضوع را نشان می دهد، وقتی گزارشگر از ژاپنی ها سوال می کند که چرا تلویزیون ها تولید ملی شان که چندان به تکنولوژی آن روزهای دنیا به روز نیست را می خرند غالب مردم پاسخ می دادند که برند ملی مان حالا به کمک ما نیاز دارد.
سالهاست که تولیدات داخلی ما نیاز به کمک دارند، ولی تا چشممان به تخفیف 70 درصد برندی اروپایی می خورد، دلمان قنچ می رود که نکند از دستش بدهیم، صفی طولانی از دم در مغازه تا چند کوچه پایین تر شکل گرفته به نحوی که به نظر می رسد نذری می دهند، برند ایرانی اینجاست که مهجور باقی می ماند.
چرا تولیدی های پوشاک جرات چسباندن مارک برند ایرانی را ندارند؟ چرا فروشندگان از فروختن پوشاک ایرانی شانه خالی می کنند؟ این ها سوالاتی است که اگر مثل ما دغدغه تان خرید پوشاک ایرانی باشد به آن دچار می شوید.
با نزدیک شدن به عید و خرید عیدانه کمپینی مردم نهاد با مضمون "خرید _ پوشاک _ ایرانی" و "ایرانی _ ایرانی _ بخر" در فضای مجازی به راه افتاده که هدف اصلی آن ترغیب مردم برای خرید و حمایت از پوشاک داخلی است. توجه به این نکته که پوشاک ایرانی خود به تنهایی می تواند به عنوان یک محصول گردشگری در صنعت گردشگری ایرانی مورد توجه جدی قرار گیرد. حال تولید کنندگان داخلی با به روز کردن طراحی های پوشاک می توانند قدمی مهم در تحقق این هدف برداشته باشند.
1.بزرگترین ضربه رو کارخونه خودروسازا زده و اینکه رقابت وجود نداره هر طور که دوست دارن تولید میکنن هر طور هم میخوان قیمت رو بالا میبرن و با این قیمت بالا و مبلغی که برای گارانتی میگیرن ولی انجام نمیدن
2.هیچ رسیدگی به محصولات وجود نداره.
3.بطریقی سیستم شرایطی بوجود اورده که بزور کالای ایرانی رو میخواد تحمیل مردم کنه و میاد و به بهانه گمرک محصول خرجی رو چند برابر میکنه و این باعث دلخوری مردم میشه
4.نبود این رقابت بین تولید کننده داخل و خارج و اختلاف قیمت جلوی صادرات رو گرفته و باعث میشه که برای صادرات محصول ارزانتر از فروش برای هموطن باشه یک کار بسیار نادرست
5.تولید کننده میخواد با بالا بردن قیمت سود بیشتری کسب کنه بجای اینکه براس درامد بیشتر تعداد کالا و تولید رو افزایش بده
6.عدم کیفیت برخی محصولات
7.تنها سیستم درسته که میتونه تحولی بوجود بیاره و همین باعث مشکلات هر گونه شده و با این وجود نمیشه برای چیزی امیدوار بود
شما را ب خدا کمی فکر کنید
من ک تمام وسایل خونه ر ایرونی خریدم همه هم گفتن ضرر میکنم و باید بعد یک سال همه را عوض کنم اما گفتم در اون صورت هم با خرید دوباره کالای ایرونی باعث ایجاد شغل و بالا رفتن کیفیت کالای ایران عزیزم میشوم
شما ک نوک دماغتون ر میبینید برین کالای خارجی بخرید تا سالها براتون کار کنه اما اگر فردا بچه های خودتون بیکار بودن کسی ر مقصر ندون جز خودتون
یا علی
خداحافظ
همین موضوع برای من اتفاق افتاده یک تلویزیون برند ایرانی خریدم پیکسل های صفحه نمایش سوخت خود شرکت در دوره گارانتی برای تعمیرش یک میلیون خواست حالا باید چکار کنم
اما از خرید کفش ایرانی راضی هستم ، کفش تبریز می گیرم. اگه خراب بشه برام تعویض یا تعمیر رایگان انحام می دهند، این رو هم بگم جایی که من کفش می خرم فکر نکنید تو خود تبریزه نه تو یک استان دیگه ایست
بالخصوص صدا وسیما می تواند با ساخت سریالهای تلوزیونی جذاب وجدان خفته مردم را بیدار کند که نخریدن کالای ایرانی چه اندازه به خانواده بزرگ ایرانی ضربه می زند که خودشان هم عضوی از آن خانواده هستند.
بالخصوص صدا وسیما می تواند با ساخت سریالهای تلوزیونی جذاب وجدان خفته مردم را بیدار کند که نخریدن کالای ایرانی چه اندازه به خانواده بزرگ ایرانی ضربه می زند که خودشان هم عضوی از آن خانواده هستند.
بالخصوص صدا وسیما می تواند با ساخت سریالهای تلوزیونی جذاب وجدان خفته مردم را بیدار کند که نخریدن کالای ایرانی چه اندازه به خانواده بزرگ ایرانی ضربه می زند که خودشان هم عضوی از آن خانواده هستند.
تفسیر و توضیح شما کاملا صحیح است اما شما همه مشکلات را متوجه مردم کردین و در واقع مردم را به کوتاهی در قبال تولید کنندگان داخلی متهم میکنید.شاید تفسیر شما تا حدودی درست باشد اما ذکر چند نکته در تفسیرتان خالی بود
اول اینکه تولید کنندگان ژاپنی برای رقابت و به دست اوردن رضایت هموتنانشان جنس های خود را که با کیفیت بسیار پایین تر از نمونه خارجی بود را با قیمت سه برابر به مردم نمیدادن.
دوم هر جا اشتباه یا کم کاری کردن صادقانه از مردم عذر خواهی کردن و آن را جبران کردن.
سوم با تمام توان به رشد کیفیت محصولات خود فکر کردن و تلاش کردن.
برای مثال همین شرکتهای خودرو سازی ایران مگر در این 50 سال کار خود چه تلاشی برای پیشرفت کرده اند؟جز اینکه روز به روز پسرفت کردن و با کاهش کیفیت و بالا بردن ارزش دروغین خودروها بر مردم خود جفا کردن؟حتی زمانی که مردم خریدن خودرشان را تحریم کردن به جای عذرخواهی و سعی در واقعی کردن قیمت با قلدری در مقابل ملت ایستادن و حرف از گرانتر شدن و بی کیفیت تر شدن زدند...
پیشرفت کشور در صداقت و احترام متقابل مردم و تولیدکنندگان است
ایرانی هستش حد اقل کارگرایرانی تولیدش میکنه
کارخونش تو جنوبه من اهل شمال ایران هستم
دوستان حواستون به هم وطنامون باشه