در این شهر وجود رشته های کوه های فراوان موجب شده که آن را به آلپ ایران تشبیه کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "دورود" شهرستانی در شرق استان لرستان است. شهرستان دورود در دامنه رشته کوه زاگرس و در نزدیکی اشترانکوه قرار گرفته است. دو سر شاخه رود دز یکی از شمال و یکی از شرق در دورود به هم می پیوندند و با نام رود سزار سرچشمه اصلی رود دز می شوند.

دورود جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی از قبیل کوه، جنگل، رودخانه، دریاچه، دشت، آبشار، سراب، دره و حیات وحش دست نخورده دارد. برخی از گردشگاه های طبیعی شهرستان دورود عبارت اند از:

۱- دریاچه گهر:دریاچه گَهَر یکی از مرتفع ترین دریاچه های ایران است. این دریاچه در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دورود(بین دورود و زز و ماهرو الیگودرز) قرار گرفته است. . گهر بزرگ با مساحت یکصد هکتار و عمق دریاچه بین ۲ تا ۲۸ متر و پهنای آن بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر و درازای آن ۱۵۰۰ متر است. در ماه های سرد سال، سطح دریاچه یخ می زند. همه ساله گردشگرهای زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می کند.پس از عبور از گهر بزرگ و ورود به بخش زز و ماهرو الیگودرز با کمی پیاده روی به گهر کوچک می رسیم.

شهرستان دورود

شهرستان دورود


۲- اشترانکوه: اشترانکوه که به آلپ ایران نیز معروف است. این نام تنها به خاطر بلند بودن آن رویش گذاشته نشده است بلکه به دلیل شیب تند کوههایش و دره های جوان و v شکل و یخچالهای طبیعی است. ارتفاع بلندترین قله آن سن بران ۴۱۵۰ متر است. اشترانکوه از مراکز کوهنوردی حرفه ای در ایران است و سالیانه از سراسر کشور کوهنوردان زیادی به این منطقه می آیند.

شهرستان دورود

شهرستان دورود


۳- دره اسپر: منطقه زیبای دره اسپر که آبشار زیبایی نیز در آن وجود دارد.

شهرستان دورود

۴- آبشار بیشه(پوران): در جنوب شهرستان دورود در فاصله ۳۵ کیلومتری آن قرار دارد. این آبشار یکی از بهترین جاذبه های استان لرستان است که سالیانه افراد زیادی برای تعطیلات به ویژه از خوزستان به آنجا می روند. علاوه بر آبشار مذکور، منطقه بیشه تفریحگاه های طبیعی دیگری نیز دارد.

شهرستان دورود

۵- آبشار تله زنگ: این آبشار با بلندای ۱۰۰ متر و پهنای ۴۰ متر در بین ده آبشار عریض دنیا قرار دارد.

شهرستان دورود

۶- دره نی گاه: دره ای است در منطقه حفاظت شده اشتراکوه با طبیعتی بکر قرار دارد . مسیر دستیابی به این دره بکراز طریق مسیر امامزاده پیر عبدالله است که حدود ١٢ ساعت پیاده روی دارد.

شهرستان دورود

۷- کوه پریز

شهرستان دورود


۸- کوه قارون

شهرستان دورود



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محسن نقیبیان
۰۲:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
آلپ ایران اشترانکوه در شهرستان ازنا
پایتخت کوهنوردی ایران
واقع شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
آبشار بیشه(پوران) آبشار تله زنگ و دره نی گاه خیلی جالب و زیبا هستند
Germany
تینا دهقان
۱۲:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
اینجا دورود نیست شهرستان ازنا هست. آبشار بیشه هم مربوط به شهر خرم آباد هست. آدرس اشتباه ندین. من خودم ساکن شهر ازنا هستم
آخرین اخبار